728 x 90

بی آبی باعث جیره بندی در ایذه شد

جیره بندی آب در ایذه
جیره بندی آب در ایذه
فرماندار رژیم درایذه ضمن اعتراف به بی‌آبی این شهر گفت:‌ در چندین نقطه از شهرایذه، ازجمله در دهدز آب جیره بندی شده است، یعنی در ۲۴ساعت فقط یک ساعت آب دارند و بقیه روز از آب خبری نیست.

بیرانوند در تاریخ ۱۸مرداد 96 افزود:‌ بحث آب یک مشکل حاد و اساسی مردم است زیرا زندگی مردم بدون آب مخصوصاً آب شرب خیلی سخت می‌شود. از آنجایی که سیستم آب شهر ایذه ازچاه تأمین می‌شود و خیلی از چاه‌ها ازمداراستفاده خارج شده‌اند وضعیت آب رو به بحرانی شدن می‌رود.

بیشتربخوانید:

زیست بوم ایران در پرتگاه نابودی!

بی‌تردید دردناکترین فصل حاکمیت چپاول و غارت ولایت‌فقیه در میهن اشغال شده اختصاص به نابودی و انهدام محیط‌ زیست ایران داشته و دارد چرا که هستی و حیات کنونی و آینده کشور را در معرض نابودی قرار داده است.

سیاستهای به‌غایت ضدملی و ضد‌مردمی باندهای غارتگر مافیای آب آخوندی چنان زیست بوم ایران را در پرتگاه نابودی قرار داده است که رسانه‌های رژیم در توصیف ابعاد عظیم فاجعه و بی‌کفایتی کارگزاران حکومت می‌نویسند: «اینها اصلاً کاری نمی‌توانند انجام دهند. یعنی مملکت ما از ۶سال پیش وارد فاز بحران مدیریتی شده و چیزی نیست که الآن بیایند و کاری انجام دهند. دیدگاه کلان توسعه در ایران همه‌ در حد توسعه‌های بدون مطالعه بوده است. بنابراین اگر بخواهند ترمز این قطار را بکشند تا به جای اولیه برگردد حداقل ۳۰سال طول می‌کشد. به شرطی که از الآن برنامه‌های درست اجرا شود. در نتیجه روی کارآمدن یک دولت یا یک شخص نمی‌تواند دردی را دوا بکند و مطمئناً به نتیجه نخواهد رسید. در واقع سیاستهای کلی نظام باید تغییر کند و آن هم مبنا قرار گیرد».

۹۵درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی بلندمدت است
وضعیت خشکسالی هم‌چنان در استان اصفهان ادامه دارد به‌طوری‌ که 95درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی بلندمدت است.
خبرگزاری حکومتی ایسنا روز 11مرداد 96 به‌نقل از یک مقام حکومتی در هواشناسی اصفهان نوشت: «وضعیت خشکسالی درازمدت (هیدرولوژیکی) در استان اصفهان منجر به‌وقوع خشکسالی بسیار شدید در شهرضا، مبارکه، نجف آباد، کاشان، شاهین شهر، میمه، گلپایگان و تیران و کرون می‌شود».
وی افزود: «تنها در پنج درصد مساحت استان وضعیت بارش‌ها مناسب است. 11درصد مساحت استان به‌لحاظ خشکسالی درازمدت خفیف، 48درصد متوسط، 30درصد شدید و 6درصد بسیار کم است».

معضل کم‌آبی در شهرستان سلطانیه در استان زنجان
فرماندار رژیم در شهرستان سلطانیه در مصاحبه با رسانه‌های حکومتی به معضل کم‌آبی در سطح شهرستان اعتراف کرد و گفت: «در سطح شهرستان سلطانیه معضل کم‌آبی وجود دارد».

پرویز خالقی که روز 12مرداد 96 با خبرگزاری حکومتی ایرنا گفتگو می‌کرد با اشاره به معضل کم‌آبی و بی‌برنامگی نهادهای حکومتی گفت: «عملکرد آب منطقه‌یی استان در امر حفاظت از منابع آب که به‌عنوان متولی اصلی و کارگزار این زمینه محسوب می‌شود، مطلوب نیست».

گفتنی است شهرستان سلطانیه با 25هزار و 480نفر جمعیت در 40کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

وضعیت قرمز منابع آب در پارس آباد مغان
آب آشامیدنی در 21روستا در شهرستان پارس آباد نوبت بندی شد.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی در 3مرداد 96، با افزایش مصرف آب در فصل گرما و محدودیت منابع آبی، آب آشامیدنی 21روستا در شهرستان پارس آباد مغان نوبت بندی شده است به‌نحوی که طی شبانه روز آب برای چند ساعت قطع می‌شود.

بحران آب؛ هیچ شهری در استان خوزستان نیست که مشکل آب نداشته باشد

مدیرعامل آبفای رژیم در خوزستان چهارشنبه 28تیر 96 اعتراف کرد: اکنون تقریباً هیچ شهری در استان خوزستان نداریم که مشکل آب نداشته باشد؛ شهرهای ما یا دچار مشکل ناپایداری کمی یا دچار ناپایداری کیفی هستند.

صادق حقیقی‌پور بدون اشاره به منبع این مشکلات گفت: «شرکت آب و فاضلاب خوزستان، یک شرکت غیردولتی است و تمام این هزینه از محل منابع خودمان بوده است. ضریب تعرفه آب در استان به جز اهواز شش‌دهم است و از طرفی تمام تأسیسات تولید و توزیع ما فرسوده هستند و از مردم می‌خواهیم که با صرفه‌جویی در مصرف آب و پرداخت قبوض، به ما کمک کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dc97fba-a886-4d91-a420-52cbb2625e2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات