728 x 90

سی.ان.ان:‌ داعش حمله به اهداف غربی را افزایش می‌دهد

پلیس استرالیا
پلیس استرالیا
داعش با از دست دادن زمین در میدانهای نبرد در سوریه و عراق، حمله به اهداف غربی را افزایش می‌دهد.

سی.ان.ان 16مرداد 96:
روز جمعه 2مظنون متهم به طراحی توطئه ترور در استرالیا، در برابر دادگاه قرار گرفتند... مقامات گفتند آنها از حمایت داعش برخوردار بودند و می‌خواستند یک هواپیما را منفجر کنند.
برایان تاد، خبرنگار سی.ان.ان از واشینگتن: دو توطئه ترور در استرالیا که به یکدیگر مرتبط بودند، نشان می‌دهد جاه‌طلبیهای داعش به حدی رسیده که می‌خواهد اهداف غربی را هدف قرار دهد.
دو نفر که در سیدنی زندگی می‌کنند، به‌خاطر تلاش در ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری با یک بمب کنار جاده‌یی، دستگیر شدند.
مایکل فلان، معاون کمیسر پلیس فدرال استرالیا: این یکی از پیچیده‌ترین توطئه‌هایی است که تاکنون در خاک استرالیا رخ داده.
خبرنگار سی.ان.ان: ... مقامات استرالیایی می‌گویند که این یک بمگذاری به سبک ”خودت انجامش بده “ بود. آنها می‌گویند که یک فرمانده ارشد داعش، قسمتهایی از یک بمب مونتاژ شده را به همراه قسمتهای باز شده دیگر آن از جمله مواد انفجاری از ترکیه به رابط هایش در سیدنی از طریق یک هواپیمای باری فرستاده است.
یکی از مظنونان قصد داشت بمب مزبور را روی برادر خودش که در این حمله، مورد شک نبود، سوار کند. 
 
یک تحلیلگر تروریسم: طرح او در سوار کردن بمب روی برادر خودش که آن را وارد هواپیما کند، ... موجب می‌شد که برادرش کشته شود...
خبرنگار سی.ان.ان: وقتی این توطئه عمل نکرد، به‌گفته مقامات استرالیا، این تروریستها سعی کردند وسیله‌ای بسازند که با آن، مواد شیمیایی خطرناکی را در اماکن بسته منتشر کنند... این ماده شیمیایی سولفید هیدروژن، یک ماده سمی صنعتی بود که بوی آن شبیه تخم مرغ گندیده است... که می‌تواند موجب مرگ شود...
پل واکر، کارشناس تسلیحات کشتار جمعی: این ماده هنگام تنفس کردن، به سیستم تنفسی و نهایتاً به سیستم اعصاب حمله می‌کند. مقدار خیلی کمی از آن... می‌تواند شما را ظرف چند دقیقه بکشد.
خبرنگار سی.ان.ان: کارشناسان تروریسم می‌گویند داعش با از دست دادن زمین در میدان نبرد، در پی انجام این نوع حملات می‌باشد که باید مراقب آن بود. آنها می‌گویند داعش هم‌چنان از بمبهای کنار جاده‌یی، بمبهای تعبیه شده در لپ تاپ، مواد شیمیایی و سایر سلاحها علیه اهداف غربی استفاده خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/caba4fcc-b421-47cf-bb38-4da43f44c266"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات