728 x 90

دولت چین حسابهای ایرانیان را مسدود می‌کند

بانکهای چینی
بانکهای چینی
به گزارش رسانه‌های حکومتی روز 16مرداد 96کشور چین از یک اقدام بی‌سابقه در مسدود کردن حسابهای عوامل وابسته به رژیم ایران بر پایه تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا خبر داد.
خبرگزاری مهر آخوندی نوشت: «چین حسابهای ایرانیان در بانکهای ABC و ICBC و MERCHENT را مسدود کرده است.»

گفتگوی اختصاصی مهر آخوندی با تعدادی از فعالان اقتصادی:
کارگزار رژیم مهدی فرزانه، از مشهد گفت: «من تو دو تا بانک مختلف چین حساب دارم ولی یدونه رو مسدود کردن نمیدونم چجوریه» ؛ بیننده دیگری دراین‌باره گفت: «تا الآن سه تا از حسابهای من را هم چینی‌ها مسدود کردند و این روند هنوز ادامه دارد، جالبه بدونید چندین بار من رفتم چین ولی این مسأله داره پیچیده‌تر میشه».
یکفعال اقتصادی از تهران گفت: «بانک ABC چین حساب منو مسدود که کرده هیچی با صحبتهایی که کردم گفتن که باید بیایی اینجا تکلیفش معلوم بشه حالا باید ۵میلیونم خرج کنم برم چین اینم از کار کردن با چینیا!»

بیشتر بخوانید:

چین پول‌های رژیم آخوندی را بلوکه می‌کند

به‌دنبال هشدار نهاد بین‌المللی ضدپولشویی معروف به FATF نسبت به عواقب هر گونه معامله با رژیم ایران، بانکهای بزرگ چین شامل: بانک چین، بانک ساخت و ساز چین، بانک کشاورزی چین و بانک صنعت و تجارت چین، چند ماهی است که پول حاصل از معاملات با شرکتهای پتروشیمی ایرانی را بلوکه کرده‌اند.
علی احمدی یک کارشناس رژیم در زمینه انرژی در گفتگو با رسانه‌های حکومتی (5مرداد 96)، بدون اشاره به هشدار پولشویی رژیم از طرف FATF گفت: «کشور چین به‌عنوان بزرگترین مشتری محصولات پتروشیمی ایران سال‌ها است که در حال معامله تجاری و رسمی با کشورمان است، اما طبق اخبار رسیده از برخی شرکتهای پتروشیمی خصوصی آنها چند ماهی می‌شود که در خصوص وصول هزینه فروش محصولات خود با این کشور به مشکل برخورده و پول آنها در چین بلوکه شده است».

روزنامه حکومتی وطن امروز: ترکیه، امارات و عمان حسابهای ایرانیان را بلوکه کرد‌ه‌اند!

 
 
بلوکه کردن حساب های ایرنیان در کشورها
 
روزنامه حکومتی وطن امروز در شماره روز چهارشنبه دهم خرداد 96 خود فاش ساخت ترکیه، امارات و عمان حسابهای ایرانیان را بلوکه کرد‌ه‌اند! این روزنامه حکومتی افزود:‌ «دور جدید بلوکه کردن حساب‌بانکی ایرانی‌ها آغاز شده و اعـراب، به عنـوان پیشقدم اجـرای سیاستهای تحریمی آمریکا، دومینوی مسدود کردن پول‌های ایرانی را رقم زده‌اند. حساب‌ بانکی ایرانی‌ها در کشورهایی هم‌چون ترکیه، عمان و امارات عربی متحده به‌ویژه دوبی و ابوظبی یکی پس از دیگری در حال مسدود شدن است و این اتفاقات جدیدی است که برگی دیگر از تحریم‌های بانکی ایران را در حال رقم زدن دارد. به‌ویژه اکنون در دوبی و ابوظبی؛ اوضاع روابط بانکی بدتر شده است. از بعد اختلاف‌نظرهایی که اخیراً عربستان سعودی با ایران پیدا کرده، کار مراودات بانکی به مراتب سخت‌تر از زمان تحریم شده است و حسابهای بانکی ایرانی‌ها، به‌صورت مرتب یا چک می‌شود یا در بسیاری از موارد مسدود می‌شود؛ در برخی موارد هم اصولاً حسابی برای ایرانی‌ها و افراد دارای ملیت ایرانی باز نمی‌کنند. اکنون دوبی و ابوظبی، در یک اقدام غیرمنتظره حتی حواله‌های کوچک به میزان یکهزار تا 2هزار یورو برای کشورهای خارجی را هم که در حد هزینه‌های خانوادگی است، حاضر نیستند انجام دهند؛ جالب اینجاست که وقتی فردی حتی آی‌دی کشوری مثل امارات را هم دارد ولی چون ملیتش ایرانی است بانکها حاضر نمی‌شوند پول‌های کوچک را هم حواله کنند.
یکی دیگر از فعالان اقتصادی نیز می‌گوید: «اکنون حسابهای ایرانی‌ها در ترکیه و عمان مسدود می‌شود و هیچ راه گریزی هم از آن وجود ندارد. این اتفاق 3-2هفته‌یی هست که آغاز شده و دومینووار به سایر کشورهای عربی در حال سرایت است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e4218b2-6a8c-4e52-b7d6-bfe902169368"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات