728 x 90

اوجگیری اعتراضات ضدحکومتی در ونزوئلا

تظاهرات در ونزوئلا اوج میگیرد
تظاهرات در ونزوئلا اوج میگیرد
مردم ونزوئلا می‌گویند اگر بهای آزادی ونزوئلا مرگ است ما آماده‌ایم. آنها همچنین می‌گویند در برابر اعلان جنگ مادورو ما هم برای جنگ آماده‌ایم:
پس از ماهها اعتراض به‌عملکرد دولت ونزوئلا و تصمیم نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور به تشکیل مجلس جدیدی به موازات پارلمان، مردم ونزوئلا بار دیگر به خیابانهای کاراکاس، پایتخت آمدند و تظاهرات ضدحکومتی خود را گسترش دادند.

روز جمعه شورای قانونگذاری جدید که اعضای آن یکشنبه گذشته انتخاب شدند، در مراسمی با حضور نیکلاس مادورو کارش را آغاز کرد.

یکی از معترضان می‌گوید: «اگر بهای آزادی ونزوئلا مرگ است، ما آماده‌ایم که زندگی‌مان را در راه کشورمان فدا کنیم.»

دیگری می‌گوید: «اگر آنها جنگ می‌خواهند، ما این خواسته‌شان را اجابت می‌کنیم. ما هم اهل جنگیم».

شمار کشورهایی که انتخابات شورای قانونگذاری جدید ونزوئلا را زیر سؤال برده و به‌رسمیت شناختن آن را رد کرده‌اند، به چهل کشور رسیده است.

رئیس جنبش سیاسی «به ما بپیوندید» می‌گوید: «مردم به مقاومت ادامه می‌دهند. امروز همه جهان می‌گوید که در ونزوئلا یک دیکتاتور بر سر کار است و این فرد باید برود. ما آنچه را که از سال‌ها پیش می‌خواستیم به دست آوردیم، این‌که میان هواداران چاوز در داخل شکافی ایجاد شود.»

روز پنجشنبه و در آستانه افتتاح شورای قانونگذاری جدید، ارزش بولیوار، پول واحد این کشور در مقابل دلار آمریکا در بازار سیاه ۱۸درصد کاهش یافت.

اعتراضات در ونزوئلا طی چهار ماه اخیر بیش از ۱۲۰کشته بر جای گذاشته است و احتمال داده می‌شود که حضور گسترده مردم بار دیگر به درگیری گسترده میان معترضان و نیروهای امنیتی منجر شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1094922-b6f6-468c-8855-166d9543e499"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات