728 x 90

تجمع اعتراضی کارکنان اتوبوسرانی مشهد

رانندگان معترض اتوبوسرانی مشهد
رانندگان معترض اتوبوسرانی مشهد
کارکنان شرکتهای اتوبوسرانی مشهد در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه خود طی چند ماه گذشته در میدان موسوم به شهدای مشهد تجمع کردند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۵مرداد ۹۶ نوشت مدیرعامل حکومتی سازمان اتوبوسرانی مشهد اعتراف کرده است که اعتراض این افراد نسبت به عدم دریافت حق بیمه بوده است ولی وی با سلب مسئولیت از خود گفت: «سازمان اتوبوسرانی موظف به نظارت بر پرداختهایی است که شرکتها به کارمندان خود پرداخت می‌کنند تا حداقل‌های حقوق قانون کار در موردشان رعایت شود، اما حق بیمه و پرداخت مالیات مستقیماً برعهده خود شرکتها است».

این عامل حکومتی اذعان کرد که رانندگان معترض هم‌چنان در این میدان حضور دارند.


بیشتر بخوانید:‌ (مشکلات رانندگان در ایران) 
 

تجمع اعتراضی کارگران اتوبوس‌رانی رشت

روز ۳۰تیر ۹۶ کارگران اتوبوس‌رانی رشت به کار از طریق پیمانکار و عدم امنیت شغلی خود اعتراض کرده و در یک تجمع اعتراضی خواستار قرارداد مستقیم شدند.
کارگران معترض که از بخشهای مختلف شرکت اتوبوسرانی رشت تحت عناوین شغلی راننده، تعمیرات، موتوری و ستادی توسط شرکتهای واسطه نیروی انسانی (پیمانکاری) مشغول به کارند از بی‌ثباتی شغلی و ناچیز بودن دستمزدهای خود، ابراز نارضایتی می‌کنند.

اعتصاب و اعتراض کارکنان سازمان حمل و نقل و بار و مسافر در رشت

بنا‌ به اعلام قبلی قرار است تمامی کارکنان سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت و راننده‌های اتوبوسرانی، بازرسین تاکسیرانی و پایانه از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه 21تیر اعتصاب کنند. علت اعتصاب پرداخت نشدن مطالبات سال 95و حقوقهای سال 96و واریز نشدن بیمه است.

تجمع اعتراضی رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی کرج

روز سه‌شنبه ۱۳تیر ۹۶ رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی کرج به‌دلیل عدم مدیریت درست در پرداخت حق و حقوق این قشر زحمتکش، تجمع اعتراضی برپا کردند.

اقدام به خودکشی ناموفق یک راننده اتوبوس شهری کاشان

یک راننده اتوبوس شهری زیرمجموعه سازمان اتوبوس‌رانی کاشان صبح روز پنجشنبه اول تیرماه 96 که در اعتراض به عدم پرداخت حقوق تلاش می‌کرد تا با بالا رفتن از دکل مخابراتی این سازمان خود را به پایین پرت کند با تلاش کارکنان این سازمان ناموفق ماند.
بنا‌ به گزارشهای دریافتی؛ این راننده اتوبوس علت این اقدام خود را فشار مالی ناشی از پرداخت نشدن چندماهه حقوق توسط سازمان اتوبوس‌رانی عنوان کرده است.
بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده از سازمان اتوبوس‌رانی سه ماه اول سال، حقوق رانندگان را پرداخت نکرده است و تنها مبلغ پانصد هزار تومان به‌عنوان مساعده در فروردین‌ماه به هر یک از رانندگان پرداخت‌ شده است.
بنا‌ به این گزارش بسیاری از سازمانهای شهرداری حقوق کارکنان و کارگران خود را چندین ماه است که پرداخت نکرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aab2e932-1f2d-4c6e-a3b9-505e087244fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات