728 x 90

جان بولتون‌:‌ باید با تهدید رژیمهای ایران و کره شمالی مقابله کرد

جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل
جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل
جان بولتون با توجه به تهدیدهای کره شمالی و رژیم ایران برای جامعه جهانی بر ضرورت مقابله با آنها تأکید می‌کند.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 13مرداد 96:
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد:‌
بیش از 30سال ما تهدید اتمی رژیم ایران و کره شمالی را دور زده‌ایم و فکر می‌کنم این یک اشتباه بوده است. هر دوی این کشورها مشغول تولید موشکهای بالستیک بوده‌اند تا بعد هم بتوانند کلاهکهای اتمی بسازند. فکر کنم مسجل است در زمینه اتمی با هم همکاری داشته‌اند و شاید بدتر از همه این باشد که هر تولیدی که کره شمالی دارد روز بعد رژیم ایران با صدور یک چک آن را خواهد داشت. با یک تهدید جهانی مواجهیم که نتیجه همکاری بین این دو کشور است.

در مورد کره شمالی فکر کنم یک راه‌حل دیپلوماتیک باقی مانده است و این است که تلاش کنیم چین بتواند دو کره را یکی کند ولی در مجموع برای ما گزینه خوبی نمانده زیرا ما 25سال وقت را با سیاستهای غلط تلف کرده‌ایم.

موضوع اصلی این است که ژنرال دانفورد رئیس ستاد مشترک گفته است برای او غیرقابل تصور است که کره شمالی توان تخریب شهرهای آمریکا را داشته باشد و این یک واقعیت است.

ما دنبال رویارویی نیستیم اما برای من هم این غیرقابل تصور است که کره شمالی یا رژیم تهران سلاح اتمی داشته باشند تا از آن برای ترور استفاده کنند.

ما درباره برنامه اتمی صحبت می‌کنیم در مورد تروریسم صحبت می‌کنیم گویا که اینها چیزهای جدایی هستند. توان اتمی کره شمالی و رژیم ایران برای آمریکا و شهروندان بیگناه تهدید است و اینها تروریست هستند و هدفشان هم همین است.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد:‌ یک کشور از دست نشاندگان تروریست حمایت می‌کند تا سیاست خارجی‌اش را پیش ببرد و ضعفهای خودش را بپوشاند. این کشور همانا ایران است. تعلیم و کمک مالی و تسلیح تروریستها توسط رژیم ایران بلاوقفه ادامه یافته است. جامعه بین‌المللی بایستی با همدیگر کار کنند و تلاش کنند تا قربانی این تروریستها نشوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e6ed454-d8f3-4a15-88f7-fd17340fcc6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات