728 x 90

اخبار خاورمیانه,شهرک سازیهای اسرائیل,اخبار فلسطين,

محکومیت شهرک‌سازی اسراییل در کرانه باختری توسط فلسطین

-

استمرار شهرک سازی اسرائیل در سرزمینهای فلسطینی
استمرار شهرک سازی اسرائیل در سرزمینهای فلسطینی
دولت فلسطین روز پنجشنبه 12مرداد 96 ساخت بیش از 1000واحد مسکونی در جنوب کرانه باختری توسط اسراییل را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین ”وفا“، نبیل ابوردینه سخنگوی دولت فلسطین در این زمینه گفت: ”هر نوع شهرکسازی غیرقانونی است و باید اسراییل فوراً این اقداماتی که علیه راه‌حل دو دولت است را متوقف کند. فلسطینیان صاحب قدس، کرانه باختری و نوار غزه بوده و این سرزمینهای فلسطین است که توسط اسراییل اشغال شده است. جامعه جهانی باید از این اقدامات اسراییل که باعث تنش در منطقه خواهد شد، جلوگیری کنند“.

ابوردینه در ادامه سخنان خود اضافه کرد ”آمریکا باید در این بحران دخالت کرده و از اقدامات نتانیاهو که برای تضعیف تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای حل مسأله فلسطین است، ممانعت کند“.

بیشتر بخوانید:
اتحادیه اروپا شهرک‌سازی جدید اسراییل را محکوم کرد

اتحادیه اروپا ساخت شهرک‌های جدید اسراییل را مغایر قوانین بین‌المللی دانست و خواستار توقف آن شد.

دفتر مطبوعاتی فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی با انتشار بیانیه‌یی به تصویب ساخت بیش از 1500شهرک جدید در بیت‌المقدس توسط مقامات اسراییلی اشاره کرد و گفت:‌ این شهرک‌ها تا محله فلسطینی نشین شیخ جراح ادامه خواهند داشت و مقامات اتحادیه اروپا از اسراییل می‌خواهند در این تصمیم خود بازنگری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: 'سیاست ساخت شهرک‌های جدید مغایر قوانین بین‌المللی است. ادامه آن به روند راه‌حل دو کشوری برای حل مسأله اسرائیل- فلسطین آسیب خواهد رساند.'

در این بیانیه تأکید شده تحقق خواسته‌های مشروع هر دو طرف مشروط به انجام مذاکره بوده و اتحادیه اروپا به همراه سایر شرکای بین‌المللی و منطقه‌یی خود آماده ارائه حمایت‌های لازم در این زمینه است.

ترامپ: توسعه شهرک‌سازی به روند صلح کمک نمی‌کند
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌یی که در روز 22بهمن 95انتشار یافت گفت: ”من جزو کسانی نیستم که فکر می‌کنند توسعه شهرک‌ها برای صلح چیز خوبی است“.

وی که در مصاحبه با روزنامه ”اسرائیل تودی“ شرکت کرده بود درباره روند صلح و شهرک‌سازیهای جدید در اراضی اشغالی گفت: ”من می‌خواهم که اسراییل در مورد صلح معقول باشد. می‌خواهم که صلح اتفاق بیافتد. می‌خواهم که هر دو طرف تعقل نشان دهند و می‌خواهم شرایط خوبی برای برقراری صلح فراهم شود. توسعه شهرک‌سازی به روند صلح کمک نمی‌کند. هر بار که اراضی بیشتری را برای شهرک‌سازی بگیرد سرزمینهای کمتری باقی خواهد ماند. من جزو کسانی نیستم که فکر می‌کنند توسعه شهرک‌ها برای صلح چیز خوبی است“.

ترامپ در ادامه مصاحبه خود با اشاره به موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس که با مخالفت اعراب و دیگر کشورهای جهان مواجه شده اضافه کرد ”مسأله سفارت تصمیم ساده‌ای نیست. البته سال‌های سال این موضوع مطرح بوده و هیچ‌کس نخواسته است که در این مورد تصمیم بگیرد. در این مورد خیلی جدی مشغول فکر کردن هستم و خواهیم دید چه اتفاق خواهد افتاد“.

این مصاحبه و مواضع گرفته شده در آن درست چند روز قبل از سفر بنیامین نتانیاهو به واشینگتن در ۱۵فوریه منتشر می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b126467-e130-45a6-a31b-79d34a9b5b44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات