728 x 90

ارتش آزاد سوریه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را غافلگیر کردند

پیشروی رزمندگان ارتش آزاد
پیشروی رزمندگان ارتش آزاد
یکانهای رزمنده ارتش آزاد سوریه مناطقی در قلمون شرقی در بادیه سوریه در حومه دمشق را آزاد کردند.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۱۱مرداد ۹۶ ضمن اعلام خبر فوق افزود در یک عملیات مشترک بین یکانهای رزمنده ارتش آزاد سوریه منطقه «بئرمحروثه» در بادیه سوریه آزاد شد.
اورینت افزود در این عملیات ۱۱تن از نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران از جمله یک افسر کشته شدند و رزمندگان ارتش آزاد یک تانک تی ۶۲ و تعدادی خمپاره و اسلحه سبک را نیز به غنیمت گرفتند.

بیشتر بخوانید:‌

ارتش آزاد سوریه مناطقی در بادیه سوریه را آزاد کرد

نیروهای ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که بعد از درگیریهای شدید با نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران برخی مناطق در بادیه سوریه را آزاد کرده است.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۲۲تیر ۹6 افزود رزمندگان اپوزیسیون موفق شدند نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیانش را از منطقه «بئر محروقه». در قلمون شرقی در بادیه سوریه بیرون کنند.

این درگیریها در چارچوب نبرد «زمین مال ماست» صورت گرفت و ۶۰تن از نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان طرفدار آن از جمله دو افسر ایرانی کشته شدند و ۶تانک و بسیاری از خودروهای آنان منهدم شد. در مقابل نیروهای ارتش آزاد سوریه دو شهید و تعدادی مجروح داشتند.

در این درگیریها شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان و تیپ موسوم به فاطمیون و شبه‌نظامیان عراقی که با افسران ایرانی پشتیبانی می‌شدند، در کنار نیروهای اسد می‌جنگیدند و هواپیماهای روسی نیز از هوا آنها را پشتیبانی می‌کردند.

آزاد سازی یک منطقه دیگر در بادیه شام توسط ارتش آزادی سوریه


ارتش آزادی سوریه منطقه جدیدی را در بادیه شام از اشغال شبه‌نظامیان رژیم ایران آزاد کرد.

گزارشی از تلویزیون اورینت نیوز 20خرداد 96:‌ یکانهای ارتش آزادی سوریه در جریان عملیاتی موفق شدند تپه مسطیمه در بادیه سوریه را آزاد کنند. در نتیجه درگیریهایی که رویداد شماری از نظامیان اسد کشته و 50تن از جمله یک افسر با درجه سرتیپ به اسارت گرفته شدند.

مناطق بئرالقصب و تپه دکوه شاهد درگیریهای شدیدی میان یکانهای رزمنده و نظامیان اسد بود.

این درگیریها هنگامی رویداد که شبه‌نظامیان شیعی وابسته به رژیم ایران با بیش از 50خودرو و زرهی به تپه دکوه و تپه دخان که در کنترل ارتش آزادی هستند، تهاجم کردند.

هواپیماهای روسی در این درگیریها، پشتیبانی از شبه‌نظامیان را برعهده داشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9e1e6f7-0492-4132-adee-f523bb08d5e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات