728 x 90

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت و فراخوان به محاکمه آمران قتل‌عام ۶۷

زندان گوهردشت کرج-آرشیو
زندان گوهردشت کرج-آرشیو
جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت روز یکشنبه 8مرداد 96بیانیه‌یی صادر کردند و به محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام 67فراخوان دادند. متن این بیانیه آمده است:
در سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در مرداد ماه سال 67 در شرایطی که آمران و عاملان آن در مناصب بالای حکومتی صراحتاً به جنایات خود اعتراف کرده و بعضاً به آن کشتار و قتل‌عام افتخار نموده‌اند و قاتلانی هم‌چون وزیر اطلاعات وقت فلاحیان می‌گوید: حتی اگر کسی که تنها نشریه‌ای را خوانده بود محکوم به اعدام بود و متأسفانه دنیا تاکنون در برابر آن ساکت بوده.

ما زندانیان سیاسی که هم‌اکنون هم شاهد نقض گسترده حقوق‌بشر در زندانهای این حکومت هستیم، صمیمانه از اقدامات بی‌وقفه دست‌اندرکاران جنبش دادخواهی و به‌خصوص تلاشهای خستگی‌ناپذیر خانم رجوی در راستای به محاکمه کشاندن همه آمران و عاملان آن قتل‌عام سبعانه قدردانی می‌کنیم و در همین راستا از کلیه هم‌وطنانمان تقاضا داریم که در رساندن هر گونه مدرک و عکس و خبر از شهدای آن واقعه و آدرس گورهای جمعی آن و خلاصه هر گونه کمک و اطلاعات به این جنبش دادخواهی، یاری رسانند.

واقعیت این است که عدم محاکمه و حسابرسی از عاملان آن قتل‌عام نتیجه‌اش اعدامهای سرسام‌آور امروزین و نقض فاحش حقوق‌بشر حتی تا همین امروز است. . به‌طوری‌که روزی نیست که در زندان شاهد اعدام تعدادی از هم بندی‌هایمان و یا شاهد ابلاغ تاریخ اجرای حکم آنها، باطل کردن شناسنامه‌ها توسط اجرای احکام زندان و انبوه انتقالها به انفرادی برای اجرای حکم اعدام نباشیم. در شرایطی که هر باز شدن ِ درب در هر بند زندان «‌می‌تواند ناقوس مرگ عده‌یی باشد» و تنها معنای زمان انتظار هولناک اعدام است.

لذا درخواست و قدردانی ما از همه هموطنان و فعالان جنبش دادخواهی برای به محاکمه کشاندن عاملان و آمران کشتارها، درخواست کسانی است که در مقابل و یا در زیر طنابهای دار ایستاده‌اند!

تحریمهای اخیر سپاه پاسداران، تحریم اصلی‌ترین اهرم سرکوب و خفقان و ضمانت کشتارهاست، تحریم سپاه جلوگیری از هزینه کردن منابع و ثروت مردم ایران است برای کشتار مردم ایران و منطقه. و این موجب خوشحالی هر ایرانی آزاده خواهد بود.

باشد که همان‌طور که مقاومت مردم ایران اقدامات ماجراجویانه هسته‌یی را به تله‌ای اتمی برای خود رژیم تبدیل کرد در این کارزار دادخواهی به گفته خانم مریم رجوی:‌ طنابهای داری که به گردن جوانان ایران انداخته‌اند، حلقه آتشی گردد بر گریبان آمران و عاملان آن کشتار و حماسه‌ای باشد برای نجات ایران و ثبت در تاریخ.

جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج
8مرداد 96
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37da5cd0-b58c-4f2b-9f6d-c7a7870d1e23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات