728 x 90

تجمع اعتراضی در شهرستان پاوه

تجمع برای اعتراض به انباشت زباله
تجمع برای اعتراض به انباشت زباله
مردم روستاهای بانه وره و آریت و میوان بخش باینگان از شهرستان پاوه با تجمع در محل دفن و امحاء زباله‌ی این شهرستان نسبت به این عمل غیربهداشتی و زیانبار اعتراض کردند.
 تجمع اعتراضی مردم پاوه به دفن زباله  
       تجمع اعتراضی مردم پاوه به دفن زباله  
این تجمع اعتراضی روز 7مرداد 96 برگزار شد، تجمع‌کنندگان نسبت به نزدیکی بیش از حد این مکان به محل اقامتشان و آثار زیانبار دود حاصل از سوزاندن و بوی نامطبوع این زباله‌ها و سوزاندن غیرعلمی زباله‌ها معترض بوده و خواستار پاسخگویی کارگزاران حکومتی شدند.
  تجمع اعتراضی مردم پاوه به دفن زباله
      تجمع اعتراضی مردم پاوه به دفن زباله
تجمع‌کنندگان پلاکارد‌هایی در دست داشتند و شعار می‌دادند: ((زباله سوزی، مرگ محیط‌زیست و مرگ بشر) ) و ((تجمع زباله، آلودگی آب و خاک) ).
 

بیشتر بخوانید:

اعتراضات به انباشت و دفن زباله و تهدیدات بهداشتی آن


3خرداد 96: عدم توجه به بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی جان شهروندان بروجرد را تهدید می‌کند. این زباله‌ها با زباله‌های عادی مخلوط شده و خطرناک هستند. تاکنون هیچ اقدامی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

بنا‌ به گزارش یک سایت حکومتی: «داستان زباله‌های عفونی و خطرات آن هم‌چنان ادامه دارد». زباله‌هایی که سلامتی شهروندان را تهدید می‌کنند، اما به‌دلیل بی‌مسئولیتی کارگزاران رژیم در مقابل سلامت شهروندان تاکنون هیچ اقدام جدی و اساسی برای بی‌خطرسازی این زباله‌ها در بیمارستانها و مطب‌های خصوصی صوت نگرفته است، سرنگها‌ ، باندها، پنبه‌های کثیف از جمله زباله‌هایی هستند که با زبا‌له‌های معمولی مخلوط شده و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند.
'مصطفی مصطفی وند' کارگزار رژیم در محیط‌زیست بروجرد گفت: زباله‌های عفونی و بیمارستانی قبل از دفن حتماً باید بی‌خطر سازی شوند، اما مطبهای پزشکی نسبت به بی‌خطر سازی زباله‌ها بی‌توجه هستند و تاکنون در این راستا اخطارهای لازم ارائه شده اما توجهی نکرده‌اند و هر نوع زباله و پسماند را به‌عنوان زباله‌های عادی در سطل زباله می‌ریزند.

13اسفند 95: مردم منطقه چهاردانگه ساری در استان مازندران برای این‌که خطرات نفوذ شیرابه و مشکلاتی که به‌دلیل دفن نامناسب زباله برای آنها به وجود می‎آورد روز جمعه 13اسفند 95در محل دفن زباله در گویچاله تجمع اعتراضی برگزار کردند، تا خطراتی را که متوجه مردم می‌شود را با صدای بلندتری فریاد بزنند.

23مهر 95: به گزارش دریافتی؛ روز جمعه 23مهر مردم شهر سراوان در استان گیلان در اعتراض به انباشت زباله در سراوان جاده اصلی را بستند.
مردم سراوان راه عبور کامیونهای حمل زباله را با تجمع در جاده اصلی این شهر بستند.
تجمع‌کنندگان گفتند: دیگر صبر مردم به پایان رسیده. هجوم مگس‌ها به مناطق مختلف شهر مردم شهر را عاصی کرده است.
سراوان از گذشته محل دفن زباله‌ها بوده و در حال حاضر زباله‌های شهرهایی مانند رشت و لشت نشا‌ء و خشک بیجار در سراوان خالی می‌شود.
یک عضو به‌اصطلاح شورای اسلامی این شهر نیز در مصاحبه با رسانه‌های این شهر اعتراف کرد که روزانه ۴۵۰تن زباله شهر رشت و ۲۵۰تن زباله شهرهای اطراف از جمله خمام، لشت‌نشاء و خشک‌بیجار وارد منطقه سراوان می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a51ff67c-b046-4121-a6cd-6ba5951b79b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات