728 x 90

فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش»

فروغ جاویدان
فروغ جاویدان
[مجاهدین] با استعداد ۳۰تیپ رزمی… به ایران حمله‌ور شدند… به هر حال ما شاهد این هستیم که جریانی که در روز‌های اخیر هم مانور و همایشی در یکی از کشور‌های غربی برگزار کردند. [گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس] و محور اصلی مباحث آن جلسه هم براندازی جمهوری اسلامی و فشار از بیرون و براندازی از دورن لقب گرفت تداوم همان عملیات فروغ جاویدان است. (خبرگزاری حکومتی میزان وابسته به قوه قضاییه - ۵مرداد ۹۶)

تابستان سال ۶۰
در حالیکه هجوم رژیم دیکتاتوری دینی خمینی دجال به بدیهی‌ترین حقوق مردم و به بند کشیدن آزادی‌ها همراه با اعدام‌های وحشیانه‌ی دهها و صدها نفره بی‌وقفه ادامه دارد، اما از آنسو

فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش» - (دستگاه کشتار آخوندها بی‌وقفه کار می‌کند)

مرداد، این ماه پرحرارت نیمه‌ی تابستان، در تاریخ معاصر ایران حماسه‌های شورانگیزی از فدا را در خود نهفته دارد:

فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش» - (دستگاه کشتار آخوندها بی‌وقفه کار می‌کند)

اعدام ۱۱۴منافق محارب… اعدام ۱۷۸منافق خلق… تیرباران ۴۹عضو سازمان منافقین…

سه‌شنبه، ششم مرداد ۶۰
تهران - پایگاه یکم شکاری
چالاک و جسور از پلکان هواپیما بالا رفت… ساعت ۲۱۲۰دقیقه چراغ‌های پارکینگ هواپیما روشن شد. بوئینگ ۷۰۷ بعد از تاکسی کردن، آهسته به‌سر باند آمد، از زمین بلند شد و در پروازی خطیر تؤام با ریسک‌های نفس‌گیر، سرانجام با موفقیت در پاریس فرود آمد… هجرتی بزرگ برای جنگ بیشتر، برای تأسیس ارتش آزادیبخش و برای ریختن زهر آتش‌بس بر حلقوم خمینی ضدبشر.

فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش»
خمینی جلاد آن شب نفهمید که خصم آشتی‌ناپذیرش در هواپیما است. اما ساعتهایی بعد وقتی با خبر شد که دیگر دیر شده بود. خمینی، این روح پلید شیطان، آنگاه آه بلندی کشید و حسرت به دل ماند تا… هشت سال بعد به گور رفت.

دوشنبه، ۳مرداد ۶۷
قصرشیرین بسوی کرمانشاه
«… در آخرین ساعتهای روز ۲۸خرداد ۱۳۶۷، ســازمان [مجاهدین] ، عملیات دیگری با عنوان "چلچراغ" را در منطقه‌ی عمومی مهران انجام داد. در این عملیات، (مجاهدین) توانستند ضمن تصرف شهر مهران ۱۵۰۰نفر از نیروهای ایرانی [پاسداران رژیم آخوندی] را به اسارت و چندین دستگاه تانک و ادوات نظامی را به غنیمت بگیرند. … سازمان مجاهدین سرخوش از پیروزی در مهران… با شــعار "امروز مهران، فردا تهران" … روز سوم مردادماه ۶۷عملیات "فروغ جاویدان" را آغاز کرده و در کمتر از ۲۴ســاعت توانستند خود را به ۳۴کیلومتری کرمانشاه برسانند… آنها که نام عملیات‌شان را «فروغ جاویدان» گذاشته بودند، تصمیم داشتند ۲۴ساعته به تهران برسند و نظام را ساقط کنند». (خبرگزاری حکومتی میزان وابسته به قوه قضاییه - ۵مرداد ۹۶)

فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش»
«… سوم مردادماه سازمان مجاهدین خلق عملیات… «فروغ جاویدان» را… آغاز کرد… حرکت مجاهدین غافلگیر‌کننده بود… آنها در یک عملیات غافلگیرانه در سوم مرداد ۱۳۶۷به یگانهای مرزی جمهوری اسلامی حمله کردند و چون مرزهای غربی کشور صدمات زیادی دیده بود، عصر آن روز سازمان مجاهدین خلق با تانک و توپ و خودرو‌های مسلح برای عملیات دوربرد و پرتحرک ابتدا وارد قصر‌شیرین شدند و در همان روز اول نیز اسلام‌آباد را اشغال کردند… حرکت‌شان تعجب‌برانگیز بود.


فروغ جاویدان هم‌چنان «به پیش»
روز سوم مرداد… غروب آن روز گفتند اسلام‌آباد اشغال شد. غیرقابل تصور بود اسلام‌آباد غرب اشغال شود چرا که با مرز فاصله نسبتاً زیادی داشت… آنها… برگ برنده‌شان اصل غافلگیری بود… مجاهدین سلاح و مهمات و تانکهای پیشرفته‌ای داشتند که سرعت بالایی داشتند. بی‌سیم‌های پیشرفته‌ای هم در اختیارشان بود… طراحی شده بودند حمله کنند و زود به تهران برسند! تمام خودروها و تانک‌های‌شان پرتحرک بودند… روز عملیات مرصاد که پنجم مرداد بود… نیروی هوایی و هوانیروز از آسمان بر سرشان آتش باریدند…». (روزنامه حکومتی جوان- ۲مرداد ۹۶)

آری، فروغ جاویدان مانند کوهی سر به‌فلک کشیده از فدا و از خود گذشتگی است که هرچه از آن فاصله می‌گیریم عظمت و شکوهش بیشتر پدیدار می‌شود.

پنجشنبه 6مرداد ۶۷
آغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی

فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش»
«… آیا پرونده‏های [مجاهدین] در شهرستانهایی که خود استقلال قضایی دارند و تابع مرکز استان نیستند، باید به مرکز استان ارسال گردد یا خود می‌توانند مستقلاً عمل کنند؟ فرزند شما، احمد». (سؤال احمد خمینی از پدرش در مورد نحوه قتل‌عام مجاهدین- مرداد ۶۷)

«در تمام موارد فوق هر کس در هر مرحله اگر بر سر نفاق [مجاهدت] باشد حکمش اعدام است، سریعاً دشمنان اسلام را نابود کنید، در مورد رسیدگی به وضع پرونده‌‏ها در هر صورت که حکم سریعتر انجام گردد همان مورد نظر است». (پاسخ خمینی جلاد به پسرش احمد- مرداد ۶۷)

فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش»
خمینی می‌خواست برای بقای نظام خود نسل مجاهدین را نابود کند اما از رژیم او جز موجود لعنت ‌شده‌یی باقی نماند. نظامی سراپا در فساد و خونریزی که نکبت تاریخ ایران شد.

سه‌شنبه، ۶مرداد ۱۳۸۸
اشرف- ساعت ۱۵۰۰
اشرف در نیمه‌ی تابستان سوزان صحرای دیالی می‌جوشد.
فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش» - (تیر و تبر بر مجاهدان بی‌سپر)

مجاهدان در برابر تیر و تبر مزدوران رژیم آخوندی تا به آخر ایستاده‌اند تا از شرف یک خلق در زنجیر تا آخرین نفس دفاع کنند.


فروغ جاویدان، هم‌چنان «به پیش»
تیر زدی، تبر زدی، برتن بی‌سپر زدی… و به این ترتیب فروغ جاویدان بار دیگر در فروغ ایران استمرار یافت.

اما مرداد حالا هم هم‌چنان می‌جوشد و می‌جوشد…
اینچنین است که بشریت در شورانگیزترین اسطوره‌ها و حماسه‌ها، راز خود را آشکار می‌کند. حماسه‌های بزرگ و حقیقی در همین کشاکش خلق می‌شوند و با فدیه‌ها و محنتهای عظیم همراهند. پاسخ به لحظهٴ نادر و ضروری تاریخ با گذشتن از همه چیز در فروغ جاویدان، در زمرة‌ همین حماسه‌هاست. پایداری مجاهدان و مبارزان قتل‌عام شده با «نه» بزرگ و تاریخی خود در قتل‌عام تابستان ۶۷ که جسارت و تسلیم ناپذیری فروغ جاویدان را استمرار بخشید، در زمرة‌ همین حماسه‌هاست؛ و مظلومیت اشرف در ۶ و ۷مرداد در فروغ ایران، که سوگند اشرفی و رسم و آئین ایستادگی با دست خالی را به نمایش گذاشت، در زمرة‌ همین حماسه‌هاست. آنها در اوج افتخار، به ‌دفاع از نام و آرمان رهایی‌بخش خود برخاستند و منش و راه و رسم مجاهد را با تسلیم‌ناپذیری سرشتند.

صدای آنها امروز در پرسش‌های بی‌پایان زنان و جوانان قهرمانی شنیده می‌شود که بر سر مسأله‌ی «قتل‌عام ۶۷»، حکومت قتل‌عام را به‌چالش می‌کشند. صدای آنها در پیام‌های زندانیان سیاسی از سراسر کشور شنیده می‌شود که به ‌حمایت از مقاومت برای سرنگونی ولایت فقیه برمی‌خیزند و آرمان آن شهیدان، در پایداری مجاهدان زنده و جوشان است و به‌پیش می‌تازد… فروغ جاویدان در پیش است.

«دوران تهاجم و پیشروی است؛
عهد آخوندها به‌سر آمده است،

زمان هزار اشرف و ارتش آزادی است. … به پیش به پیش به پیش»
(مریم رجوی – گردهمایی بزرگ پاریس- تیر ۹۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6c46910-48a6-4c27-84b2-017e64660e40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات