728 x 90

اردبیل - ۱۲زندانی در صف اعدام

وضعیت زندانیان در ایران
وضعیت زندانیان در ایران
در زندان اردبیل حداقل ۱۲زندانی محکوم به اعدام وجود دارد که سالیان طولانی در انتظار اجرای حکم به‌سر می‌برند.

در زندان اردبیل مواد مخدر به وفور یافت می‌شود. این مواد شامل قرصهای روانگردانی است که به شیوه‌های مختلف استفاده می‌شود. عامل ورود؛ توزیع و فروش این مواد مخدر و قرصها دژخیمان زندان و بندها هستند. این مواد در بندهای مختلف زندان به قیمت چند برابر به فروش می‌رسد و تبدیل به تجارتی پرسود برای مأموران زندان است. شربت متادون در زندان اردبیل به‌صورت جیره‌ای به زندانیان داده می‌شود. هر زندانی که بخواهد می‌تواند درخواست داده و شربت متادون جیره‌ای بخرد.

گفتنی است که در سال ۱۳۹۳چند تن از زندانیان عادی این زندان با وعده دریافت مواد مخدر؛ زندانیان سیاسی تبعیدی در این زندان را به‌شدت مورد ضرب ‌و شتم قرار داده و دست یکی از آنها را شکستند.

وضعیت بهداشت در این زندان زیر صفر است. آب گرم یک و نیم ساعت در روز باز می‌شود. خارج از این ساعت درب حمامها بسته بوده و فقط زمانی که آب گرم است باز می‌شود.

در بند جوانان این زندان که دارای بیش از ۱۳۰زندانی است؛ تنها ۶حمام وجود دارد. زندانیان مجبورند به‌صورت چند نفره از کابینهای حمام استفاده کنند.

غذا و حتی نان کیفیت بسیار پایینی دارند و قابل خوردن نیستند. زندانیانی که توانایی مالی ندارند مجبورند از این غذا استفاده کنند و عوارض گوارشی و بیماریهای آن را تحمل کنند. هر زندانی که توان مالی داشته باشد می‌تواند از‌ آشپزخانه بند استفاده کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac7aaa42-86f8-46a1-b3c0-0b733bcaa885"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات