728 x 90

تظاهرات ضدحکومتی در ونزوئلا اوج می‌گیرد

تظاهرات در ونزوئلا
تظاهرات در ونزوئلا
چهره محبوب مقاومت ونزوئلا در جریان تظاهرات ضدحکومتی مجروح شده است.

گزارشی از تلویزیون فرانسه 24:
ویلی اورتگا یک شاخص اعتراضات علیه مادورو در ونزوئلا در بیمارستان بستری شد. او در جریان راهپیمایی و درگیری در مقابل دادگاه عالی مجروح شد. اعتراض کنندگان از رئیس‌جمهور خواستند استعفا بدهد و گفتند هفته آینده یک اعتصاب دو روزه را برگزار می‌کنند.

ویلی اورتگا یک نوازنده پیانو یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های اعتراضات و درگیریهای پایتخت ونزوئلا علیه مادورو است.

او در یک راهپیمایی در مقابل دادگاه عالی شرکت کرده بود. این راهپیمایی در حمایت از قاضی بود که توسط اپوزیسیون معرفی شده است. اپوزیسیون پیشاپیش اعلام کرده است تسلیم نمی‌شود و چهارشنبه آینده برای یک اعتصاب دو روزه فراخوان داده است.

گزارشگر فرانسه 24می‌گوید: اورتگا مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفته و خونین شده است اما عهد کرد برای اعتراض بیشتر در روز یکشنبه به صحنه بازمی گردد.

ویلی اورتگا نوازنده پیانو در میان چندین نفری بود که در زد و خوردها بین تظاهر کنندگان و نیروی امنیتی ونزوئلا مجروح شدند.

این معترض 23ساله نفر ثابت اعتراضات ضددولتی 4ماهه خیابانهای کاراکاس بوده است. برای خیلی‌ها این نوازنده پیانو به سمبل مقاومت تبدیل شده است.

در درگیریهای روز شنبه زرهپوشها و پلیس ضدشورش جلو تظاهر کنندگان به سمت دادگاه عالی را گرفتند.

یک زن تظاهر کننده:‌ «ما برای فرزندانمان مبارزه می‌کنیم. این جوانان نباید در خیابانها تنها بمانند. نباید مردم در خانه‌هایشان بمانند. این جوانان جانشان را برای همه ما بخطر می‌اندازند».

تظاهر کنندگان خواستار استعفای نیکلاس مادورو هستند چرا که کشورشان را به یک دیکتاتوری تبدیل کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b22d96f6-4232-40f8-a42e-a1fcb3f977d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات