728 x 90

هشدار نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد نسبت به خطر حزب‌الله لبنان

نیکی هیلی
نیکی هیلی
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد هشدار داد شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان زرادخانه خود را تقویت می‌کنند. او از جامعه جهانی خواست تا تلاشهای ضروری را برای خلع‌سلاح آنها انجام دهد.

ناقوس‌ها به صدا در آمده‌اند. این هشدار از زبان سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد نیکی هیلی شنیده شد. او گفت حزب‌الله در حال تقویت زرادخانه نظامی خود است.

نیکی هیلی از جامعه جهانی خواست تا فعالیتهای حزب‌الله لبنان را مهار کند و بر روی آن فشار بیاورد تا خلع‌سلاح شود و برخوردهای بی‌ثبات کننده‌اش را متوقف کند.

منابع اطلاعاتی اروپایی هشدار داده بودند شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در حال تأسیس دو کارخانه برای ساخت و مونتاژ موشک در لبنان هستند. یک منبع در سپاه پاسداران گفت رژیم ایران پروژه ساخت تسلیحات را در لبنان شروع کرده است.
 
حزب‌الله لبنان با کمک رژیم ایران زرادخانه‌های موشکی و تسلیحاتی‌اش را تقویت می‌کند
 
حزب‌الله لبنان با کمک رژیم ایران زرادخانه‌های موشکی و تسلیحاتی‌اش را تقویت می‌کند

بر اساس گزارش دستگاههای اطلاعاتی غربی حزب‌الله دارای ۴۵هزار فرد مسلح است که ۲۱هزار نفر از آنها ثابت و هزاران نفر دیگر به‌صورت احتیاط کار می‌کنند. در این زرادخانه ۱۲۰تا ۱۳۰هزار موشک وجود دارد. از موشکهای برد کوتاه گرفته تا میانبرد و صدها موشک برد بلند. آنها تعدادی موشک را نیز در زیر زمین مستقر کردند. از جمله این موشکها کاتیوشاهایی با برد ۴۰کیلومتر، موشکهای فجر با برد ۷۵کیلومتر، موشک زلزال با برد ۲۰۰کیلومتر و موشک فتح با برد ۲۵۰کیلومتر است. ۷موشک هم با برد ۷۰۰کیلومتر و همچنین موشکهای زمین به زمین در این منطقه مستقر شده است.

حزب‌الله هواپیماهای بی‌سرنشین را هم در اختیار دارد که می‌توانند مواد منفجره حمل کنند یا این‌که روی هدف منفجر شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04124ef6-7f42-40a0-9136-3f1c70f8465e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات