728 x 90

انزواى جهانى رژيم ايران,برجام، زهرخواران رژيم,برنامه موشکی ایران,پرونده هسته ای ایران,تحریم‌ها علیه ایران,تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,

سباستیان گورکا:‌ ما هیچ الزامی نداریم در آینده متعهد به برجام باشیم

-

سباستیان گورکا
سباستیان گورکا
تلویزیون فاکس‌ نیوز 1مرداد 96: موضوع توافق اتمی با رژیم ایران دوباره روی اکران است. ما می‌دانیم که تیم ترامپ اختلاف‌نظر زیادی با تیم اوباما داشته است.

سباستیان گورکا که کاخ سفید را نمایندگی می‌کند در این باره توضیح می‌دهد.

چرا ما باید تأیید کنیم که رژیم ایران از برجام تبعیت کرده است؟ در حالی که حرف دولت این است که رفتار رژیم ایران را تحمل نمی‌کنیم.

سباستیان گورکا:‌ سؤال خوبی است. با یک مقایسه اینطور می‌شود بهتر فهم کرد که تصور کنید شما یک خودرو دست دوم می‌خرید و این خودرو یک گارانتی دارد اما این گارانتی بدی بوده است. اما این‌که شما خودرو را خریده اید به این معنی نیست که گارانتی را پاره کنید...

ما 16شخص و نهاد رژیم ایران را تحریم کردیم چرا؟ به این خاطر که رژیم ایران از روح این توافق تبعیت نمی‌کند. این توافق بر مبنای ثبات منطقه‌یی و امنیت جهانی بوده است اما رژیم ایران هیچ‌کدام را رعایت نکرده است.

بلحاظ تکنیکیِ صرف، این یک توافق بد است که به ما به ارث رسیده است. اما تا جایی که به روح کلی و هدف برجام برمی گردد رئیس‌جمهور همیشه گفته است یک توافق بد.

ما می‌توانیم بگوییم موشکهای بالستیک، قایقهای سریع السیر و کمک مالی به تروریسم باید متوقف شود. متأسفانه دولت اوباما همه اینها را باقی گذاشت و این ضعف این توافق است. اوباما رژیم ایران را بلحاظ تسلیحات اتمی محدود کرده است و هر چیز دیگر را نادیده گرفته است.

ما متعهد به تأیید مجدد برجام در آینده نیستیم یعنی دست خودمان است. مهمتر از همه این‌که همین الآن همکاران من مشغول بازبینی جامع استراتژی ایران و همچنین برجام هستند.

بنابراین بازبینی جامع، ممکن است به هر تصمیمی منجر شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fa8587b-3046-48ec-affd-ca4168f475a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات