728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,دخالتهای ایران,روابط ایران آمریکا,

ژنرال جک کین: تحریمهای بیشتر در انتظار رژیم ایران است

-

ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا
ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا
ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا می‌گوید تحریمهای بیشتری در انتظار رژیم ایران است. بخشهایی از مصاحبه وی با فاکس‌ نیوز در زیر می‌آید.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 30تیر 96: تنشها در حال افزایش است. دولت ترامپ تأیید کرد رژیم ایران از توافق اتمی تبعیت کرده است اما عهد کرد تحریمهای جدیدی علیه این رژیم به‌خاطر توسعه موشکهای بالستیک و حمایت از ناآرامیها در این منطقه اعمال کند. نظرتان در این زمینه چیست؟ آیا روابط به یک نقطه بحران می‌رسد؟

ژنرال جک کین: بله در نهایت همین‌طور می‌شود. هیچ چیز پوشیده‌یی وجود ندارد. این دولت از اساس مخالف توافق اتمی بوده است. رئیس‌جمهور از زمانی که کارزار انتخاباتی داشت گفته بود این یک توافق کثیف است. هر کس که از ترامپ حمایت می‌کند به‌خصوص در شورای امنیت ملی همین احساس را دارد. مشکل این است که شش امضای دیگر در این توافق هست.

من بر این باورم این دولت در رابطه با این توافق در مسیر تصادم قرار دارد زیرا رژیم ایران منافع ما و متحدانمان در این منطقه را زیرپا می‌گذارد.

وقتی دونالد ترامپ به خاورمیانه سفر کرد و همراه 55رهبر دیگر در همان تالار ایستاد گفت تهدید استراتژیک شماره یک در این منطقه، رژیم ایران است و ما با همدیگر علیه آن می‌ایستیم.

ده روز بعد از این‌که دونالد ترامپ روی کار آمد رژیم ایران دست به شلیک موشک بالستیک زد که در مغایرت با قطعنامه سازمان ملل بود.

روشن بود که دارند این رئیس‌جمهور را تست می‌کنند او هم آنها را تحریم کرد. ترامپ به اعمال تحریمها علیه رژیم ایران ادامه می‌دهد. او یک سیاست سختگیرانه را علیه رژیم ایران دنبال خواهد کرد.

بيشتر بخوانيد:

ژنرال جک کین: دولت ترامپ و برجام در یک مسیر تصادم قرار می‌گیرند


ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا 96/4/28 در گفتگو با فاکس‌ نیوز درباره توافق اتمی گفت: «این دولت بنیاداً مخالف این توافق بوده است. رئیس‌جمهور از زمانی که کمپین انتخاباتی داشت از همان موقع گفته بود که این یک توافق کثیف است و هر کس که از او حمایت می‌کند به‌خصوص در شورای امنیت ملی همین احساس را دارد... من بر این باورم که این دولت در رابطه با این توافق در مسیر تصادم قرار دارد زیرا رژیم ایران بر منافع ما و متحدانمان در این منطقه پای می‌گذارد.
وقتی دونالد ترامپ به خاورمیانه سفر کرد در مقابل 55کشور گفت تهدید استراتژیک شماره یک در این منطقه، رژیم ایران است و ما با همدیگر علیه آن می‌ایستیم... دونالد ترامپ به اعمال تحریمها علیه رژیم ایران ادامه می‌دهد و یک سیاست سختگیرانه را با رژیم ایران دنبال خواهد کرد».

ژنرال جک کین: باید مبارزه با بنیادگرایی اسلامی را جدی گرفت

ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا می‌گوید باید مبارزه با بنیادگرایی اسلامی را جدی گرفت. متأسفانه رهبران برخی کشورها آن را جدی نمی‌گیرند. دونالد ترامپ در میان رهبران آمریکا کسی است که آن را جدی می‌گیرد.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 19خرداد 96:
ژنرال جک کین: تعداد کشورهایی که اکنون درگیر بنیادگرایی هستند در شش سال گذشته 3تا 5برابر شده است. تعداد کشته شده‌ها نیز همین‌طور است.
ما هنوز رهبران ملی بسیاری داریم که این تهدید را جدی نمی‌گیرند. داعش در جنگ با کشورهای آنها و مردم و تمدن آنهاست و می‌خواهد نظم کنونی را تغییر دهد. ما آنطور که باید متعهد نمی‌شویم با تهدید بنیادگرایی اسلامی مبارزه کنیم. دونالد ترامپ متعهد است و اولین رهبر آمریکایی است که به خاورمیانه رفت و تلاشهایی را علیه این تهدید سازماندهی کرد. عبدالفتاح السیسی در مصر و ملک عبدالله در اردن هم متعهد شده‌اند و من معتقدم که بسیاری از کشورهای دیگر خاورمیانه و آفریقا نیز متعهد خواهند شد با این تهدید بجنگند. در اروپا به‌نظر می‌رسد ترزا می در حال حرکت در این جهت باشد، لحن او تغییر کرده و باید دید که آیا سیاست او نیز تغییر خواهد کرد یا نه
ژنرال جک کین افزود:‌
داعش از اینترنت برای عضوگیری در سراسر جهان، استفاده می‌کند... آنها اکنون از یک خلافت مجازی استفاده می‌کنند تا با هوادارانشان در سراسر جهان در ارتباط باقی بمانند و آنها را تحریک کنند که دست به حملات مختلف بزنند. این سازمانها در حال رشد هستند در حالی که ما تلاش کافی برای از بین بردن آن نمی‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec526ecb-2d6b-47d7-892d-4b698cf30332"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات