728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

قاضی سرجیو مورو: داراییهای رئیس‌جمهور سابق برزیل بلوکه می‌شود

-

--
--
لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق برزیل که زمانی محبوب ترین رئیس‌جمهور برزیل بود اکنون توسط یک قاضی دستور انسداد داراییهای او، در پی محکومیتش به فساد صادر شده است.

قاضی سرجیو مورو روز 29تیر 96رئیس‌جمهور سابق برزیل را به اتهام دریافت رشوه از شرکت مهندسی 'او ای اس' - به شکل یک آپارتمان ساحلی - در مقابل کمک برای گرفتن قرارداد از شرکت ملی نفت گناهکار شناخت. وی همچنین در مورد دارایی انسداد شده اظهار داشت: تقریباً ۲۰۰هزار دلار در حسابهای آقای لولا پیدا شد که بلوکه خواهد شد.
این دستور، آپارتمانها، زمین و اتومبیل‌های آقای لولا را هم دربر می‌گیرد.

قاضی سرجیو، در اجرای این حکم گفت که لولا همچنین مصونیت سیاسی خود را از دست خواهد داد و برای گذراندن نه سال و نیم حبس راهی زندان خواهد شد.
قابل یادآوری است آقای لولا در سال ۲۰۱۱پس از دو دوره ریاست‌جمهوری به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید:
روز 21تیر 96لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، مشهور به لولا، رئیس‌جمهور سابق برزیل، در زمینه فساد مالی مجرم شناخته و به نه و نیم سال زندان محکوم شد.
آقای لولا می‌تواند درخواست تجدیدنظر بدهد و تا زمان رأی دادگاه تجدیدنظر زندانی نخواهد شد.
او متهم بود که از یک شرکت مهندسی، آپارتمانی در یکی از سواحل برزیل گرفته بود تا به این شرکت در گرفتن قراردادی از شرکت نفتی دولتی پتروبراس کمک کند.
رئیس‌جمهور سابق برزیل اتهام دریافت رشوه در پرونده رسوایی شرکت نفتی پتروبراس را رد کرده است و می‌گوید محاکمه او با انگیزه‌های سیاسی انجام شده است.
حدود سه سال است که مقامهای عالی برزیل پیاپی در رسوایی‌های مالی گرفتار می‌‎شوند. به جز لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهور پیشین، دیلما روسف، رئیس‌جمهور قبلی و میشل تامر، رئیس‌جمهور کنونی هم با اتهام فساد مالی روبه‌رو بوده‌اند.
حکم امروز آقای لولا به یکی از پنج اتهامی برمی‌گردد که علیه او مطرح است.
آقای لولا دو دوره و تا سال ۲۰۱۱رئیس‌جمهور برزیل بود و اخیراً گفته بود که ممکن است در انتخابات سال آینده دوباره از طرف حزب چپگرای کارگران نامزد شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c69713fd-2fe6-4db7-864a-f69dc7783ae7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات