728 x 90

اخبار اعتراضى,مسائل اجتماعي ايران,

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شهر اردل

-

تجمع اعتراضی کارگران
تجمع اعتراضی کارگران
روز 28تیر 96 کارگران شهرداری شهر اردل در اعتراض به عدم دریافت ۴ماه حقوق خود یک تجمع اعتراضی برپا کردند. این کارگران می‌گفتند ما پول برای خرید نان هم نداریم و هر شب خجالت‌زده خانواده هایمان هستیم چرا کسی به فریاد ما نمی‌رسد.

یکی از این کارگران می‌گوید: حقوق ماههای فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر کارگران شهرداری شهر اردل هنوز پرداخت نشد و کسی هم برای پرداخت حقوقمان جوابگو نیست و در جواب ما می‌گویند که باید پیمانکار حقوقتان را پرداخت کند. و این وسط پیمانکار کجاست، معلوم نیست.

بیشتر بخوانید:

اعتراضات کارگران شهرداری در شهرهای مختلف میهن

جمعی از کارگران شهرداری خرم‌آباد امروز دوشنبه 19تیر 96با تجمع در میدان مرکزی شهر نسبت به پرداخت نشدن حقوق خود دست به اعتراض زدند. کارگران شرکت‌کننده در این تجمع اعتراضی گفتند: ”چهار ماه است که حقوق ما پرداخت نشده است و زندگی‌مان در تنگنا قرار گرفته است اما هیچ‌کس رسیدگی نمی‌کند“.

لازم به یادآوری است که سال گذشته نیز کارگزاران رژیم از پراخت 9ماه حقوق کارگران زحمتکش شهرداری خودداری کردند که منجر به تجمعات اعتراضی این کارگران شد. روز سه‌شنبه ۱۳تیرماه ۹۶کارگران شهرداری اردکان در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ماه حقوق خود مقابل ساختمان شورای قلابی این شهر تجمع کردند.

یکی از کارگران در این تجمع اعتراضی گفت: «ما به مغازه‌دار و نانوایی بدهکاریم بابت اجاره خانه بدهکاریم همه این ۱۰۰نفر که اینجا هستند همه غریب هستند حقوق ما ۳ماه است که عقب‌افتاده اگر بچه ما مریض شود پول نداریم او را به دکتر و بیمارستان و درمانگاه ببریم اینجا نه شهرداری جواب درستی می‌دهد و نه پیمانکار و نه شورای شهر الآن کسی اینجا جواب به ما نمی‌دهد».

کارگر دیگری با اعتراض به این‌که چرا کسی به مطالبات آنها پاسخ نمی‌دهد گفت: «ما هر کدام ۲یا ۳تا بچه داریم می‌خواهیم ببینیم آیا برای زن و بچه‌های خودشان هم اینطور هستند؟! مگر ما انسان نیستیم؟ مگر ما مسلمان نیستیم؟».

کارگران خدماتی فضای سبز منطقه سه شهرداری آبادان صبح روز یکشنبه 4تیر 96 در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار حقوق عقب‌افتاده خود شدند.

روز گذشته نیز گروه دیگری از این کارگران در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اهواز تجمع کرده بودند، و نسبت به بتأخیر افتادن دست مزد و پرداخت نشدن دیگر مزایای حقوقی اعتراض کردند.

صبح روز شنبه 3تیر 96کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری آبادان در اعتراض پرداخت نشدن چند ماه حقوق عقب‌افتاده خود دست از کار کشیده و تجمع کرده‌اند.

آنها در اعتراض به پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه از معوقات مزدی دست به تجمع زدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a893e82-c7c9-4ac6-98b8-643caf11b4cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات