728 x 90

فيلترينگ,سركوب روزنامه نگاران,

هراس و بن‌بست رژیم در قبال حضور مجاهدین در فضای مجازی

-

ترس رژیم ازحضور مجاهدین در فضای مجازی
ترس رژیم ازحضور مجاهدین در فضای مجازی
در بحبوحهٴ انواع بحرانها و نگرانیهای رژیم، نگرانی نسبت به فضای مجازی و به قول معاون دادستان کل رژیم به عامل خواری و ذلت رژیم تبدیل شده و از خود خامنه‌ای هم نقل شده که فضای مجازی قتلگاه جوانان است که معنی‌اش این است که به کانونی برای آگاه شدن هر چه بیشتر جوانان نسبت به اوضاع رژیم تبدیل شده است.

رژیم می‌گوید نگران وضعیت جوانان و از دست رفتن ارزشهای اسلامی است، آیا با این همه امکانات تبلیغاتی که در دست دارد، از رادیو تلویزیون تا منبرهای جمعه و جماعت در سراسر کشور و این همه سایت و رسانه و غیره، نمی‌تواند با این تهدید دینی مقابله کند؟

واقعیت این است که نگرانی از دین و ایمان فریبکاری بیش نیست که مهره‌های رژیم هم به‌روشنی به آن اذعان می‌کنند؛ از جمله در گفتگوی تلویزیونی که با حضور معاون دادستان رژیم و معاون وزارت ارتباطات و فن آوری آخوند روحانی 26تیر 96 پخش شد، آنها تأکید کردند که کانالهای مستهجن را خود مدیر تلگرام می‌بندد، پس معلوم می‌شود که علت نگرانی چیر دیگری است و علتش به گفته معاون دادستان رزیم «بیش از 2هزار از این کانالها یعنی من بررسی کردم امروز بیش از 30در صد این کانالها، کانالهایی هستند که دارند فعالیت مجرمانه علیه امنیت این کشور می‌کنند. اساس این مملکت رو بهم ریختند».

البته در رأس آنها هم کانال مجاهدین در تلگرام است که چند بار در همین گفتگو این مهره رژیم جیغ و فریاد می‌کند که چرا مجاهدین که با ما فلان و فلان کردند می‌توانند آزادانه فعالیت داشته باشند.

در واقع با این همه امکانات تبلیغاتی که در انحصار رژیم است باز هم معاون دادستان رژیم صراحتاً اعتراف می‌کند که در فضای مجازی خوار و ذلیل شده‌ایم و به این ترتیب به شکست در برابر مجاهدین و اندیشهٴ مجاهدین اعتراف می‌کنند.

در همین گفتگوی تلویزیونی معاون وزیر ارتباطات مطرح می‌کند که آیا اگر تلگرام نبود، مجاهدین کارشان متوقف می‌شد؟ و خودش جواب می‌دهد که نه مجاهدین به هر حال کار خودشان را می‌کردند، اما الآن سرعت کارشان بیشتر شده است.

واقعیت این است که فقط عامل سرعت نیست، دسترسی سهل و ساده به مطالب مجاهدین و مقاومت مطرح است. مثلاً می‌گوید:
«الان کانالش داره در داخل کشور به‌راحتی فعالیت می‌کند. میگم آقای وزیر اینها دیروز در پاریس علیه ما با دشمنان ما جلسه گذاشتند و چه مسایل گفتند چه دلیلی دارد اینها بیان خشونت رو و دوباره بهرحال تروریسم رو بخواند در این کشور ترویج بدند. کانال تمام معاندین از ابتدای انقلاب تا الآن هر چی کتاب علیه نظام اسلامی، علیه انقلاب اسلامی، نوشته شده است یک کانالی است تمام این کتابها رو، که اگر شما بخواین اینها رو بخرین میلیون ها تومان باید بدین و خریداری کنید. به‌صورت آن لايني، برای این‌که اساس این مملکت رو بهم بریزند در اختیار این مردم قراردادید. ما اینجا ممیزه یک کتاب داریم کتابی که بهرحال در داخل می‌خواهد این منتشر بشود کلی باید بیایند، برند، ولی در اینجا همه چیز به وفور است

از طرف دیگر سرعت هم پارامتر بسیار مهمی است که مشخصاً جنایات رژیم از یکطرف و اعتراضات و.. اقشارمختلف مردم ایران از طرف دیگر به سرعت خبر رسانی می‌شود و این به تحولات سرعت می‌بخشد و رژیم احساس می‌کند که مهار از دستش خارج شده است.

البته سوالی که این‌جا به ذهن می‌زند این است که رژیم که اغلب سایتهای سیاسی و از جمله سایت مجاهد را فیلتر می‌کند در رابطه با تلگرام هم اگر نتواند به قول خودشان به‌طور هوشمند و گزینشی فیلتر کند، می‌تواند آن را کلاً ببندد، پس چه شده که این بحث علنی شده و به سطح تلویزیون کشیده شده است؟

واقعیت این است که یکی ار بحثهای اساسی که در رژیم مورد مناقشه و کشمکش است، بن‌بست رژیم در برخورد با تلگرام است که از یک طرف نمی‌تواند کلاً آن را مسدود کند چون خودش هم به آن نیاز دارد و از طرفی نمی‌تواند کانالهای مورد نظرش را ببندد؛

یک دسته می‌گویند به هر بهایی باید ببندیم، یک دسته هم می‌گویند بهایش سنگین است و نمی‌توانیم.

چون اگر کل تلگرام را ببندد، برایش هزینهٴ سنگین سیاسی و اجتماعی دارد و باید پاسخگوی 40میلیون کاربر باشد، ضمن این‌که مسأله حل نمی‌شود و کاربران به سمت یک شبکهٴ اجتماعی دیگر سرازیر می‌شوند.

در اظهارات این دو مهرهٴ رژیم هم بود که بارها با مدیر تلگرام مذاکره کرده‌اند که سایت مجاهد و کانالهای مربوط به مجاهدین را ببندد، اما او زیر بار نرفته؛ بنابراین در این مورد هم رژیم دچار بن‌بست است که یا باید تن به حضور گسترده مجاهدین با همهٴ پیامدهای بسیار خطرناکش بدهد یا به بهای سنگینی که گفته ش آن را ببندد که تازه معلوم نیست نتیجه‌اش چه باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46f72283-03c3-4022-baf8-3b88c598cd04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات