728 x 90

دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,دخالتهای ایران,اخبار خاورمیانه,اخبار خليج فارس,

فرار ۱۴تروریست کویتی به ایران

-

کاخ دادگستری کویت
کاخ دادگستری کویت
روزنامه کویتی «السیاسه» روز دوشنبه 27 تير96 به‌نقل از مقامهای بلندپایه امنیتی کویت نوشت ۱۴شهروند کویتی که محکوم به تشکیل گروهی مرتبط با رژیم ایران شده بودند، «ساعتهایی» پس از آن‌که دیوان عالی کویت آنها را به اتهام «برنامه‌ریزی برای حمله» علیه حکومت کویت به حبس‌های درازمدت محکوم کرد، موفق به فرار شدند و با قایق‌های پرسرعت به ایران گریختند. اعضای این گروه به وارد کردن، انبار و اختفای مواد منفجره، تسلیحات و مهمات و داشتن دستگاههای غیرقانونی استراق سمع متهم بودند.

دادگاه عالی کویت درخواست برائت متهمان را رد کرد و ۲۱نفر باقیمانده را به‌دلیل تشکیل حلقه جاسوسی به نفع ایران و ارتباط با دستگاههای امنیتی ایران و گروه حزب‌الله لبنان و طرح‌ریزی انجام عملیات در خاک کویت مجرم تشخیص داد.

۱۴نفری که به گزارش السیاسه، با قایق‌های تندرو به سمت ایران گریختند، پس از فرجام‌خواهی از زندان آزاد شده بودند و قرار بود تا زمان اعلام حکم دادگاه عالی، آزاد بمانند. احکام این ۱۴نفر حبس‌های کوتاه مدت و میان مدت تا ۱۰سال اعلام شده است. مأموران پس از حضور در محل زندگی و استقرار این افراد از فرار آنان آگاه شدند.

دادگاه عالی کویت ارتباط فرد اول این گروه «حسن حاجیه» را با «عبدالرضا دهقان» کارمند سفارت رژیم ایران در کویت، محرز دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c85b8b20-1680-4f8d-8a8d-4640962fd67b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات