728 x 90

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران سخنرانیهای باب بلکمن، سید احمد غزالی، بارونس ورما و کاک باباشیخ حسینی

گردهمایی عظیم مقاومت ایران در پاریس
گردهمایی عظیم مقاومت ایران در پاریس

باب بلکمن- نماینده پارلمان انگلستان

 عصر به‌خیر به دوستانی که نه تنها در پاریس، بلکه در سراسر جهان گردهم آمده‌اید. همهٴ ما این‌جا گردهم آمده‌ایم تا آن روز بزرگ را نزدیک‌تر کنیم، روزی که ایران آزاد خواهد شد. ما چه می‌خواهیم؟

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - باب بلکمن- نماینده پارلمان انگلستان


چه موقع خواهان تحقق آن هستیم؟
من باب بلکمن عضو پارلمان انگلستان هستم و بارها در آن پارلمان در حمایت از ایران سخت گفته‌ام. بسیار خوشحالم که ما دوستان زیادی داریم که متولد ایرانند، اما در تبعید به‌سر می‌برند. من در انتظار روز بزرگی هستم که در آن دموکراسی و آزادی به ایران بازگردد، خانم‌ها و آقایان من افتخار معرفی افراد بسیار مهمی از سراسر جهان را دارم که برای ابراز حمایت از شما امروز به این‌جا آمده‌اند. اولین مهمان برجسته سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر است.

سید احمد غزالی-نخست وزیر پیشین الجزایر

 
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - سید احمد غزالی-نخست وزیر پیشین الجزایر
این گردهمایی مرا به یاد 14سال پیش انداخت. از 14سال پیش این افتخار را دارم که هر سال در این گردهمایی شرکت کنم. بعضی از شماها که قیافه‌تان برایم آشناست 14سال پیش هم این‌جا بو دید. تعداد شرکت‌کننده‌ها چقدر بود؟ 5تا 6هزار نفر. و هر سال من شاهد این بودم که تعداد شرکت‌کننده‌ها هر سال و هر سال و هر سال افزایش پیدا کرد و از سال 2015رقم شما به صدهزار نفر رسید، صدهزار نفر!

سازمانهای زیادی را در جهان نمی‌شناسم که این‌قدر پایگاه اجتماعی داشته باشند که توان بسیج صدهزار نفر در خارج از کشور و در میان تبعیدیان را داشته باشند. این مرا بیاد سال 1980می‌اندازد. در آن سال مسعود رجوی میتینگهایی را در تهران برگزار می‌کرد که ۵۰۰.۰۰۰ایرانی را گردهم می‌آورد.

در این 20سال چه راه طولانی‌ پیموده شد! عجب راه طولانی پیموده شد! چه مشکلاتی پشت سر گذاشته شد! و چه پیروزیها و موفقیتهایی که توسط مقاومت ایران به‌دست نیامد! 20سال پیش در غرب فقط برخی از افراد، شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران را می‌شناختند. از آن به بعد تعداد فعالان و هواداران اهداف ( مقاومت) ایران افزایش یافت و امروز اکثریت بی‌چون و چرای پارلمانهای 28کشور اروپا و کانادا و ایالات متحده در طرف مقاومت ایران قرار دارند.

20سال پیش دولت آمریکا سازمان مجاهدین خلق را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده بود و خودشان می‌گفتند این اقدام برای مماشات با حکومت آخوندها صورت گرفته است. غربیها نتوانستند مانع تکرار اشتباه بزرگ دولت فرانسه و دولت انگلستان در سال 1939شوند. آنها به مونیخ رفتند تا با هیتلر مماشات کنند. با دیکتاتورها مماشات نمی‌کنند؛ دلیلش هم این است که برای به‌دست آوردن صلح، دو قدرت غرب به بهای آبروباختگی رفته بودند صلح را به‌دست بیاورند. وقتی وینستون چرچیل به حکومت رسید و آلمان وارد جنگ با لهستان شد، وی گفت شما صلح را به بهای آبرویتان می‌خواستید، هم آبرویتان را از دست دادید، هم صلح را، و جنگ را به‌دست آوردید.

دوستان عزیز، این سازمان اولین قربانی تروریسم آخوندها بود. این بی‌عدالتی بزرگی بود که این سازمان را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دادند. من همراه صدها و صدها شخصیت سیاسی شاهد تلاشهای قابل ملاحظه‌ای بودیم که سازمان مجاهدین خلق ایران با حمایت حقوقدانان بین‌المللی و همه پارلمانترها به‌عمل آورد تا در نبرد حقوقی پیروز شود و در سال 2009و 2010و 2011سی کشور اروپا و کانادا و ایالات متحده توسط دستگاه قضایی خودشان و دیوان قضایی اروپا و دادگاههای انگلستان و فرانسه و آمریکا مجبور شدند نام این سازمان را از لیست سازمانهای تروریستی خارج کنند. و حالا در حالی‌که ما گردهم آمده‌ایم، فقط یک حکومت کماکان سازمان مجاهدین خلق ایران را یک سازمان تروریستی تلقی می‌کند. این حکومت، حکومت تروریستی آخوندها است. بنابراین، صحبت از پیروزی بزرگی است؛ اما پیروزیی که منابع زیادی از این سازمان را صرف خود کرد؛ و این امر ناعادلانه‌ای بود برای سازمانی که اولین قربانی بود. 120هزار تن از فعالان سازمان مجاهدین خلق ایران توسط حکومت آخوندها قتل‌عام شدند. در سال 1988فقط با یک فتوای خمینی، 30هزار زندانی سیاسی طی سه ماه قتل‌عام شدند.

باید توطئه سکوت به پایان برسد. زمان آن فرا رسیده است که کسانی که مسئول کشتار 120هزار شهروند ایرانی طی سی سال و (کشتار) سی هزار نفر در سال 1988بوده‌اند حساب پس بدهند.

و بالاخره آخرین پیروزی، آزادی ساکنان اشرف بود. ساکنان اشرف بین سالهای 2008و 2016هر روز مورد تعرض قرار می‌گرفتند، با محاصره، با شکنجه، با حملات زرهیها به افرادی با دست خالی، افرادی که خلع‌سلاح شده بودند و صدها تن از آنها کشته شدند و تعدادی از ما دچار این نگرانی بودیم که آنها از بین بروند.

و حالا مسیر بدون پیچ و خمی در پیش داریم. حالا منابع سازمان مجاهدین خلق ایران آزاد شده‌اند. همان‌طور که خانم رجوی، خانم مریم رجوی گفت باید دست به تهاجم زد! تهاجم همان مسیری است که مستقیماً راه خواهد برد به آزادسازی مردم ایران از چنگ دیکتاتوری حاکم. مسیر دشوار است ولی به آخر آن نزدیک شده‌ایم. نزدیک هستیم

بارونس ورما - عضو مجلس اعیان انگلستان

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - بارونس ورما - عضو مجلس اعیان انگلستان
بسیار متشکرم برادران و خواهرانم. می‌دانم که روز خیلی طولانی برای همه ما بوده است اما هر یک از سخنرانیها بسیار معنی‌دار بود برای مردم ایران و ما که این‌جا هستیم و از مردم داخل ایران و شما که سالهای زیادی را در مبارزه برای حقوق‌بشر مردم ایران سپری کرده‌اید حمایت می‌کنیم

شما همه مصمم بوده‌اید و برای یازده سال که من آشنایی دارم با کار شما به‌عنوان یک عضو پارلمان، می‌خواهم از شما تشکر کنم. تشکر کنم از تک‌تک شما که زندگی خود را صرف این کردید که مطمئن شوید صداهایی که برخاک افتاده و افرادی که برای این حقوق در داخل ایران مبارزه می‌کنند فراموش نشده‌اند، آن زنان و کودکان و مردان، آنهایی که برادران و خواهران شما هستند، برادران و خواهران ما هستند.

ما اکنون به سمتی می‌رویم که امیدوارم سفری باشد مملو از الهام و آرزو برای هر نفر که در ایران است. امروز ما داریم امید می‌دهیم نه به آنها بلکه به خودمان زیرا ما به‌طور جمعی می‌بینیم زمانی که به هم می‌پیوندیم و جهان در طرف ما است ما می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم. شما ستون فقرات این کشف بشریت هستید.
خانم رجوی رهبر درخشانی است که همه ما نیاز داشته‌ایم.

می‌خواهم از شما تشکر کنم به‌خاطر این‌که این فرصت را به من دادید تا با شما در این سفر همراه شوم. من همچنین می‌خواهم از جوانانی که امروز این‌جا هستند تشکر کنم. انرژی جوانی که من احساس می‌کنم در این سالن است مبارزه با نسل بعدی ادامه خواهد یافت زیرا آنها به همان چیزی معتقد هستند که شما برای آن سخت جنگیده‌اید. و من می‌خواهم بفکر آنهایی باشم که برخاک افتاده‌اند و هزاران نفر که جان خود را از دست داده‌اند، و برای هر جانی که از دست رفته است. باید هزاران گل رز شکفته شده گذاشت که مطمئن شویم مبارزه ادامه دارد تا زمانی که نتیجه‌یی که همه می‌خواهیم را ببینیم.

بنابراین، برادران و خواهران من، بسیار متشکرم از این‌که در این برنامه من را با خودتان شریک کردید و امیدوارم با شما تا آخر باشم، بسیار متشکرم، متشکرم.
 

کاک باباشیخ حسینی – دبیرکل سازمان خه‌بات کردستان ایران

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - کاک باباشیخ حسینی – دبیرکل سازمان خه‌بات کردستان ایران

باسلام و درود خدمت شما حضارگرامی با درود بر پیشمرگان قهرمان سازمان خه‌بات و مبارزان راه آزادی امسال نیز با عزمی راسخ‌تر از گذشته درگردهمایی باشکوه اول ژوئیه حضور بهم رساندیم تا بار دیگر پیام قاطع خود و عزم جزممان برای برچیدن حاکمیت نامشروع آخوندی را به حکام دیکتاتور تهران برسانیم سازمان خه‌بات کردستان بیش از 36سال بر تغییرناپذیر بودن رژیم آخوندی تأکیدکرده و سرنگونی این رژیم ارتجاعی را تنها راه رهایی مردم ایران می‌داند رژیمی که نه تنها موجب مشکلات متعدد و مصیبت برای مردم ایران شده بلکه عامل مشکلات در منطقه و جهان و منبع اصلی تروریزم بین‌المللی و تنش و آشوب در منطقه خاورمیانه و جهان می‌باشد بی‌شک نکات ذکرشده بخش اندکی از جنایت پیشگی رژیم ایران می‌باشد اما همین نکات باید موجب شود تا جامعه جهانی از مقاومت و مبارزه عادلانه مردم ایران علیه رژیم آخوندی پشتیبانی کنند و از جانب دیگر از هر گونه مماشات باآخوندها خودداری نمایند
حضارگرامی
شکی نیست بقای این رژیم دیکتاوری عواقب وتبعات زیانبار بیشتری را به ایران وکشورهای منطقه به‌دنبال خواهد داشت سیاست مماشات با این رژیم بجزگستاخ ترنمودن سردمدارشان در ایجاد تنش و ویرانی چیز دیگری به‌دنبال نخواهد داشت پس برای کمک به مردم ایران وبرای سرنگونی حاکمیت خون‌آشام در ایران از همکاری با آخوندها خودداری نموده و نیروهای آزادیخواه و مبارز را حمایت معنوی نمایید درود برمبارزان راه آزادی وپیشمرگان قهرمان و درود بردوستان و قهرمانان درلیبرتی با تشکر.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8466da6-9878-4261-996c-35682bf1d2d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات