728 x 90

افشاگريهاى مقاومت ايران عليه برنامه اتمى,

سخنگوی سابق آمریکا در ملل متحد:‌ آمریکا نباید تبعیت رژیم ایران از توافقنامه اتمی را تأیید کند

-

ریک گرنیل، سخنگوی سابق آمریکا در ملل‌متحد
ریک گرنیل، سخنگوی سابق آمریکا در ملل‌متحد
ریک گرنیل، سخنگوی سابق آمریکا در ملل‌متحد در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیوز، درباره تبعیت رژیم ایران از توافق اتمی، گفت: دو سال پیش در چنین روزی ما آن توافقنامه اتمی رژیم ایران را امضا کردیم و طبعاً دولت اوباما در آن زمان، آن را بانی یک جهان صلح آمیزتر و امن‌تر در آینده قلمداد می‌کرد.
خوب، من داشتم در مورد اتفاقاتی که در این دو سال رخ داده فکر می‌کردم، و خدای من، من احساس امنیت بیشتری نکرده‌ام... آنها هنوز هم پرچم آمریکا را آتش می‌زنند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند...
رژیم ایران استدلال خواهند کرد که تا آنجا که به مفاد مکتوب شده در این قرارداد برمی گردد، از آن تبعیت کرده‌اند...
 
ریک گرنیل: آمریکا نباید تأیید کند که رژیم ایران از توافقنامه اتمی تبعیت کرده است. منظورم این است که ما بوضوح جزییات امر را نمی‌دانیم. بیاد داشته باشید که بازرسان ملل‌متحد فقط کاری را انجام می‌دهند که شورای امنیت به آنها می‌گوید و آخرین قطعنامه ملل‌متحد می‌گوید، بازرسان هیچوقت در هیچ پایگاه نظامی حضور نداشته‌اند. بنابراین، ما واقعاً نمی‌دانیم چه خبر است. در نتیجه، وقتی ملل‌متحد می‌گوید ما هیچ نقض قراردادی مشاهده نکرده‌ایم، علتش این است که آنها نمی‌توانند وارد آنجا شده و چک کنند، لذا، ما چنین اطلاعاتی را در اختیار نداریم.
مجری: پس اگر شما بخواهید چک کنید، هشدارهای زیادی از پیش داده می‌شود.

گرنیل: بله، شما مجبور هستید که از قبل اطلاع دهید و رژیم ایران هم ابتدا بایستی با آن موافقت کنند و اگر موافقت نکنند، در آن صورت این موضوع به کمیته‌یی در ملل‌متحد ارجاع داده می‌شود. مشکل این کار این است که ما به‌طور واقعی یک کمیته مشخص در ملل‌متحد داریم و آن هم شورای امنیت ملل‌متحد نامیده می‌شود... توافقی که اوباما با رژیم ایران انجام داد این است که شما نمی‌توانید هرجا خواستید بروید، اجازه ندارید وارد پایگاههای نظامی بشوید. در نتیجه، ما اکنون مشکلی نداریم زیرا به بازرسان اجازه نمی‌دهیم که هر زمان به هر کجا خواستند بروند.

مجری: بله، و حتی اگر هم بگذاریم بروند، زمانی که برای گرفتن مجوز برای انجام کاری که می‌خواهید بکنید، می‌تواند روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد و این زمان زیادی است که تجهیزات را خارج کرد.
گرنیل: بله ولی برخی از این چیزها را نمی‌توان براحتی جابه‌جا کرد و آثار مواد آن بر جای می‌مانند. البته همیشه اینطور نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/902f284a-3565-490c-8d33-3cc33ca8a5c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات