728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,نه به آخوند حسن روحانى,

معاون اول آخوند روحانی: از این‌که عده‌یی به‌دلیل بسته شدن قرارداد توتال به هم می‌ریزند، متحیر هستم

-

اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی
اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی
جهانگیری، معاون اول آخوند حسن روحانی در پاسخ به حملات باند خامنه‌ای علیه قرارداد توتال گفت: از این‌که عده‌یی به‌دلیل بسته شدن قرارداد توتال به هم می‌ریزند، متحیر هستم.

از سوی دیگر، باند خامنه‌ای پاسدار لاریجانی را به‌خاطر نقش او در رد طرح سه فوریتی توقف قرارداد توتال مورد سرزنش قرار داد. یک رسانه این باند نوشت: لاریجانی با سنگ‌تمام گذاشتن وزیر نفت، طرح را از دستور کار خارج کرد. او با غیرعلنی کردن جلسه مجلس درباره قراردادها و تأیید مصوبات دولت همزمان با تعطیلات تابستانی، کمک بزرگی به این اتفاق کرد تا بار دیگر مانند «ماجرای تصویب برجام ظرف بیست دقیقه!»، دولت خیالش از جانب مجلس راحت باشد.

 بيشتر بخوانيد:

آخوند نوروزی: قرار داد نفتی با کشوری که مجاهدین در آنجا آزادانه جلسه برگزار کردند، درست است؟

آخوند نوروزی امروز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس ارتجاع نسبت به گردهمایی پاریس سوز و گداز کرد و گفت:‌
«ما در یک شرایط بحرانی تاریخی قرار گرفتیم، این‌که آقای کواکبیان گفتن روحانیان امضا کردن، این طرح سه فوریتی را من خودم عضو کمیسیون انرژی بودم در مجلس هشتم، آقای کواکبیان چرا توهین بمن می‌کنی، شما که خبر از قراردادهای نفتی نداری، اتفاقاً من به‌خاطر مطالعه قرارداد ظالمانه و استعمارگرایانه کرسنت من اینجا امضا کردم چون مطلع بودم و در مجلس هشتم متوجه بودم که چه گذشت بر سر قراردادهای نفتی این مملکت، لذا این طرح رو من امضا کردم».
وی افزود:‌ «آقای زنگنه بیان کردن جزییات رو برای شما نمی‌توانیم بگویم. قرار داد نفتی که باید تا 50سال انرژی این مملکت تحت یک شرکت خارجی آنهم که وابسته به کشوری است که در آنجا (مجاهدین) دو سه روز قبل آزادانه جلسه برگزار کردند و به ما توهین کردن، آیا درست است؟».

طرح توقف قرارداد با شرکت توتال از دستور کار مجلس ارتجاع خارج شد

به دنبال درگیری باندی بر سر قرارداد نفتی و گازی توتال صبح امروز مجلس ارتجاع طرح توقف قرارداد با شرکت توتال را از دستور کار خارج کرد.
خبرگزاری حکومتی ایلنا نوشت:‌این طرح دارای 23امضا بود که پس از اظهارات مخالفان و موافقان تعدادی از امضاکنندگان امضای خود را پس گرفتند و بدین ترتیب دیگر این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.
خاطرنشان می‌شود محمدباقر نوبخت، سخنگوی کابینه آخوند روحانی، روز سه‌شنبه ۲۰تیر مخالفان قرارداد توتال و طرح سه فوریتی در مجلس ارتجاع را تهدید کرد و گفت:‌این طرح لازم نیست تهیه شود. مردم با کسانی که مانع توسعه کشور می‌شوند در زمان خود تسویه‌حساب می‌کنند.

تشنج و درگیری در مجلس ارتجاع حین بررسی طرح توقف قرارداد توتال

جلسه صبح امروز چهارشنبه 21تیر 96 مجلس ارتجاع در مورد موافقت با رد سه فوریت طرح توقف قرارداد نفتی با توتال، به تشنج کشیده شد و اعضای مجلس ارتجاع با هم درگیر شدند.
خبرگزاری حکومتی ایلنا نوشت: مصطفی کواکبیان در مخالفت با سه فوریت طرح توقف قرارداد نفتی با توتال گفت: «هنگامی که من امضاهای این طرح را دیدم فکر کردم فراکسیون روحانیت این طرح را داده است. امضای هشت الی نه روحانی پای این طرح بود. گویا روحانیان در زمینه نفتی هم تخصص پیدا کرده‌اند».
بنا‌ به این گزارش آخوند ذوالنور به سمت کواکبیان رفت و فریاد زد احمقیت خود را ثابت کردی. که کواکبیان در جواب پشت میکروفون گفت: «اگر قرار بر توهین باشد من هم توهین کردن بلدم هستم».
با متشنج شدن صحن، برخی دیگر از روحانیان مجلس نیز به سمت صندلی کواکبیان رفتند. تابش و حسین‌زاده برای جلوگیری از درگیری فیزیکی به سمت صندلی کواکبیان رفتند. از طرف دیگر کریمی‌قدوسی نیز به سمت صندلی کواکبیان آمد که در این حین دکمه پیراهن تابش کنده شد. هنگام دور کردن کریمی قدوسی از صندلی کواکبیان، او خطاب به عارف گفت که فقط آنجا نشسته‌ای و هیچ کنترلی نداری.

باند خامنه‌ای و امضای قرارداد گازی با توتال فرانسه

چندین مهره باند علی خامنه‌ای با انتقاد از اعطای امتیاز چندین ساله به یک شرکت خارجی، آن را «حرکت استثماری و استعماری غرب» و «خسارت‌بار» توصیف کرده‌اند و عده‌یی از منتقدان قرارداد نیز ایراد گرفته‌اند که چرا دولت روحانی با شرکتی فرانسوی وارد معامله شده است که دولت آن کشور به سازمان مجاهدین خلق اجازه برگزاری نشست می‌دهد.
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، نیز روز یک‌شنبه در نطق میان‌دستور مجلس، توتال را «شرکتی بدعهد، رشوه‌دهنده و خائن نسبت به منافع ملت ایران» نامید و گفت «افرادی هم که از طرف ایران در پی انعقاد قرارداد بودند بعضاً در محاکم قضایی به‌دلیل مفاسد و امضای قرارداد کرسنت محکوم شدند».

برخورد باند آخوند روحانی با امضای قرارداد گازی با توتال فرانسه

روز 20تیر 96نورالدین شهنازی‌زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت رژیم، دربارهٔ برخی اظهارات مبنی بر «لزوم انتشار عمومی متن قرارداد فاز ۱۱پارس جنوبی با توتال و نیز سایر قراردادها» بیان داشت: «انتشار متن این قراردادها معمول نیست».
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی ضمن دفاع از مدل جدید قراردادهای نفت و گاز، منتقدان آن را دعوت به «تعقل» کرده و حتی گفته است که «بهترین قرارداد عالم» این است که مالکیت میدان نفتی یا گازی را «برای ۴۰، ۵۰سال» به شرکت خارجی بدهیم.

مشخصات قرارداد گازی با توتال

توسعه فاز ۱۱میدان گاز پارس جنوبی به بیش از چهار میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار سرمایه نیاز دارد که به‌نوشته آخرین اطلاعیه روابط عمومی وزارت نفت «منابع داخلی کشور پاسخگوی تأمین این میزان اعتبار نیست».
سهم توتال در این قرارداد ۵۰٫۱درصد است. شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران نیز به ترتیب ۳۰و ۱۹٫۹درصد سهم دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3c3bbac-f175-4a3c-ad2a-1b9abec49090"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات