728 x 90

اخبار اقتصادی,فساد اقتصادى,اختلاس در ایران,

متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی:‌ نظام بابک زنجانی را تأیید کرده بود ‎

-

متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی
متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی
به گزارش سایتهای حکومتی صبح امروز دوشنبه ۱۹تیر ۹۶ اولین جلسه رسیدگی به متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی به ریاست قاضی دژخیم مقیسه برگزار شد.

در این جلسه متهم ردیف دوم تصریح کرد که بابک زنجانی خودش یک عامل نظام بوده است.

وی گفت «زنجانی با وزیر نفت وقت از قبل آشنایی داشته است... وقتی نظام زنجانی را تأیید کرده من چه کاره بودم. وقتی به زنجانی گفتم این پول کشور است باید به کشور باز گردد گفت حساب من تراز است من این پول را می‌دهم و شما آن ۵۰۰میلیون دلار را صرف شرکت هواپیمایی و کارهای دیگر کنید آنها برای ما در اولویت است...»

وی در قسمتهای دیگری از صحبتهایش با اشاره به دور زدن تحریمها توسط رژیم گفت:‌ «من به‌خاطر دور زدن تحریم‌ها تحت تعقیب دولت انگلیس هستم... در ابتدای قرارداد ما ۵محموله به مالزی فرستادیم که مسئول حمل این محموله‌های نفتی من بودم. زنجانی به من گفت این نفتها را به مالزی ببر و من هم بردم. مقداری از این نفتها به عقیلی و خانم یو در مالزی فروخته شد و مابقی آن به امارات و شرکت فال که مرجوع شد. پول‌هایی که هم شرکت فال پرداخت می‌کرد نه به حساب من بلکه به حساب شرکتهای بابک زنجانی واریز می‌شد.»

مهدوی وکیل شرکت نفت هم تأیید کرد که «واقعیت این است که بعد از تحریم امکان فعالیت و فروش نفت از شرکت نفت گرفته شد اما با این حال ما مبادلات نفتی کردیم که تمام پول آن به کشور بازگشت و تنها محموله‌ای که پول آن به کشور بازنگشت همین محموله‌ای بود که به تیم آقای زنجانی تحویل داده نشده بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d65cc86-cc1d-4b88-9cb4-09a04d274431"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات