728 x 90

اخبار اقتصادی,بحران بى آبى,

۱۰۰منبع آبی از مجموع ۴۰۴منبع در روستاهای یزد خشک شد

-

بحران بی آبی بیکفایتی درماندگی رژیم آحوندی
بحران بی آبی بیکفایتی درماندگی رژیم آحوندی
رسانه‌های حکومتی گزارش دادند از مجموع ۴۰۴منبع آب روستاهای استان یزد ۱۰۰منبع به‌طور کامل خشک شده است.

محمد فاتحی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی رژیم در استان یزد روز 18تیر 96 در گفتگو با خبرگزاری حکومتی مهر در رابطه به وضعیت نگران‌کننده منابع آبی در روستاهای استان یزد گفت: تاکنون ۱۰۰منبع به‌دلیل خشکسالیهای پی‌درپی و کاهش شدید بارندگی به‌طور کامل خشک شده‌اند و ۸۰منبع دیگر نیز در معرض خشکیدگی قرار گرفته‌اند.    وی یاد آور شد تقریباً نیمی از روستاهای زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی استان یزد آب شرب و بهداشتی ندارند.

بیشتر بخوانید:

روز 18تیر 96شاهرخ فاتح رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی رژیم اعتراف کرد: ۹۵درصد مساحت کشور درگیر خشکسالی است.
وی که روز یکشنبه 18تیر 96 با خبرگزاری حکومتی ایسنا مصاحبه می‌کرد گفت:‌ استانهای خوزستان، جنوب ایلام، شمال بوشهر، غرب کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از اصفهان و خراسان شمالی، غرب و جنوب غرب خراسان رضوی، یزد، شمال و شرق کرمان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با خشکسالی شدید و حتی در مواردی بسیار شدید مواجه بودند.

وی با نگرانی و اشاره به این‌که پهنه‌بندی خشکسالی ۸۴ماهه منتهی به پایان خرداد ماه ۹۶کشور حاکی از آن است که بخش‌های گسترده‌یی از مساحت کشور دچار خشکسالی خفیف تا بسیار شدید هستند، گفت: آنچه در بررسی‌های خشکسالی کشور اهمیت دارد آن است که خشکسالی بلندمدت شدید و حتی بسیار شدید در برخی از استانها نظیر تهران، البرز، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، بوشهر، کرمان، کرمانشاه، یزد، سمنان، قم، سیستان و بلوچستان و قسمتهایی از اصفهان و چهارمحال و بختیاری تداوم دارد که این تداوم هم‌چنان ضرورت توجه بیش از پیش به لزوم مراقبت و محافظت از منابع محدود آبی کشور را یادآور می‌شود.

رحیم میدانی، معاون آب وزارت نیروی رژیم، در کابینه آخوند روحانی روز پنج‌شنبه، ۱۵تیر 96، در شورای حفاظت آب استان فارس گفت: «وضعیت آب به قدری حساس شده که در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و بایستی با تمام توان علمی و تجربی به حل این موضوع بشتابیم».

وی تأکید کرد که با ادامه «وضعیت نامناسب» مدیریت آب و آسیب دیدن منابع آب سطحی و زیرزمینی، تأمین آب برای کشاورزی و نوشیدن در آینده «بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود».

استاندار رژیم: سدسازی غیراصولی عامل خشکسالی و ایجاد کانونهای گرد و خاک

استاندار رژیم در خوزستان اعتراف کرد: سدسازی غیراصولی عامل خشکسالی و ایجاد کانونهای گرد و خاک است.
همزمان، مشاور استاندار رژیم در استان خوزستان سد گتوند را یک بمب ساعتی توصیف کرد و گفت: اگر آب شور و شیرین در دریاچه سد گتوند مخلوط شود کار دست همه خواهد داد و دیگر قابل کنترل نخواهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد مثل یک بمب ساعتی در بالا دست خوزستان عمل خواهد کرد.
در همین حال یک عضو شورای شهر اصفهان اعلام کرد: در تعطیلات نوروز آب زاینده رود باز نخواهد شد و به این ترتیب مردم اصفهان در نوروز امسال هم با زاینده رود خشک مواجه خواهند بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4795046-ddac-4d52-82f2-cfbf796e4397"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات