728 x 90

ايجاد منطقه امن در سوريه,سوريه,شبه‌نظامی,

جزییاتی از ایجاد مناطق کاهش تشنج در جنوب غرب سوریه

-

سوریه
سوریه
آمریکا، اردن و روسیه توافق کردند در جنوب غرب سوریه آتش‌بس اعمال شود. هنوز جزییات این توافق منتشر نشده است اما واشینگتن پست نوشته بود هدف محدود شدن رژیم ایران و شبه‌نظامیان آن در سوریه به‌ویژه در مرزهای اردن است:
العربیه 18تیر 96می‌گوید:‌ ملاقات اول میان دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین دستاورد مهمی داشت. دستاوردی که روسیه، ترکیه و رژیم ایران از دستیابی به آن در پنجمین دیدار آستانه شکست خوردند.

تنها چند دقیقه بعد از دیدار میان سران آمریکا و روسیه در حاشیه اجلاس جی 20، طرفین اعلام کردند استان درعا به مناطق کاهش تنش افزوده می‌شود. آنها اعلام آمادگی کردند از روز یکشنبه در این منطقه آتش‌بس اعمال می‌شود.

ولادیمیر پوتین گفت: در امان پایتخت اردن کارشناسان روسی، اردن و آمریکا کارهایشان را تمام کردند و بر سر یک پیش‌نویس در مورد مناطق کاهش تشنج در جنوب غرب سوریه شامل درعا، قنیطره و سویدا توافق کردند و این آتش‌بس از نهم ژوئیه شروع خواهد شد.

اگر چه گروه‌های اپوزیسیون خواهان چنین آتش‌بسی بودند ولی این تصمیم سؤالهای زیادی را در میان آنها ایجاد کرد. آنها به‌خاطر این‌که هیچ طرف سوری در این گفتگوها شرکت نداشته انتقاد کردند.

یاسر الفرحان عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه معتقد است توافق به‌عمل آمده شک برانگیز است.

با وجود مخالفتهایی که با این توافقات وجود دارد اما برای دونالد ترامپ که رابطه‌هایش با روسیه جدال برانگیز است پیروزی بحساب می‌آید. البته ماه گذشته نیز مشابه چنین توافقی وجود داشت ولی رژیم اسد آن را رد کرد و با کمک گرفتن از شبه‌نظامیان حزب‌الله تلاش کرد تا در شهر درعا پیشروی کند. رژیم اسد می‌خواست به مرزهای میان اردن و سوریه برسد تا بتواند از ایجاد منطقه امن در جنوب سوریه جلوگیری کند. این شبه‌نظامیان نه تنها در صحنه نظامی نتوانستند کاری از پیش ببرند بلکه هم‌اکنون نیز در صحنه سیاسی خواسته‌هایشان نقش بر آب شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aaf0f560-435c-4b65-b717-175c56177c57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات