728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,فساد اقتصادى,

مؤسسات اعتباری؛ اعتبار در غارتگری

-

تجمع اعتراضی مالباختگان مشهد
تجمع اعتراضی مالباختگان مشهد
حق گرفتنی است! هیچوقت و هرگز غارتگران حاضر به پرداخت حقوق مردم با زبان خوش نیستند! اگر اینطور بودند که غارتگر نبودند! این صحنه‌ای است که این روزها در ایستادگی غارت شدگان مؤسسات به‌اصطلاح اعتباری و مالی حکومتی همه شاهدش هستند.

در جامعه ما مالباختگان به‌دلیل کثرتشان، تبدیل به یک قشر شده‌اند، اموال صدها هزار ایرانی در غارتکده‌هایی تحت عنوان مؤسسات مالی به یغما رفته است، تقریباً روزی نیست که در مقابل مؤسسات به‌اصطلاح اعتباری مالی دست به تحصن و اعتراض نزنند.

چهارشنبه ۳۱خرداد 96 علاوه بر تهران و مشهد و اهواز؛ مالباختگان در شهرهای ابهر؛ رشت و اردبیل نیز دست به تجمع اعتراضی زدند.

چهارشنبه ۳۱خرداد 96 مالباختگان مؤسسه آرمان در تهران با شعار مردم ما بیدارند از دروغگو بیزارند به تجمع‌کنندگان مقابل دفتر آخوند روحانی پیوستند.

چهارشنبه ۳۱خرداد 96 غارت شدگان مؤسسه کاسپین در خیابان کوهسنگی مشهد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

چهار‌شنبه ۳۱خرداد 96 مالباختگان خشمگین مؤسسه ورشکسته کاسپین که در یکی از شعب آن در رشت تجمع کرده‌ بودند شعار «مرگ بر دزد» سر دادند.

سه‌شنبه ۳۰خرداد 96 مالباختگان مؤسسه ورشکسته آرمان در اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند آنان شعار می‌دادند: «داعش اقتصادی همینه همینه».

سه‌شنبه ۳۰خرداد 96 جمعی از مالباختگان مؤسسه توسعه در شیراز در مقابل این مؤسسه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

همچنین در همین روزهای اخیر، مالباختگان در شهرهای امیدیه، سوسنگرد، اردکان، اراک، قلعه حسن خان، دامغان، لنگرود، آستارا، جهرم، اصفهان، نیشابور، اردبیل و بسیاری از شعب این مؤسسات در تهران تجمع های اعتراضی برگزار کردند.

اما پاسخ حکومت آخوندی به مردمی که مال و اموال خودشان را می‌خواهند باتون و ضرب ‌و شتم بود. اما مقاومت مردم و وحشت رژیم از رادیکال شدن و گسترده شدن فضای اعتراضی باعث غلط کردم گویی سرکرده نیروی انتظامی در تهران شد.

خبرگزاری حکومتی تسنیم 29خرداد 96 از قول پاسدار ساجدی‌نیا نوشت: «روز گذشته درگیری مقابل یکی از مؤسسات مالی پایتخت بین پلیس و تجمع‌کنندگان ایجاد شد که متأسفانه در حاشیه این درگیری چند نفر از عوامل پلیس به‌صورت خودسرانه با مردم درگیر شدند.»

اما سؤال اینجاست با وجود هزاران مؤسسه مالی غیرمجاز در این کشور، اینها چه کسانی هستند که براحتی اموال مردم را بالا می‌کشند و نیروی انتظامی به‌جای این‌که یقة آنها را بگیرد پاچه مردم را می‌گیرد.

به قسمتی از گفتگوی شبکه خبر رژیم در 30خرداد 96 در همین رابطه توجه کنید:
«این پدیده ‌امروز به‌وجود نیامده از اول انقلاب ما چنین کلاهبردارانی داشتیم در زمان جنگ اسمشون مؤسسه اعتباری نبود اسمشون بود شرکتهای مضاربه‌ای... یکی از اولین مؤسسات مالی غیرمجاز که تشکیل شده بود اسمش بود مؤسسه قوامین وابسته به نیروی انتظامی، وقتی به مسؤل بانک مرکزی گفتن آقا چرا جلو اینا رو نمی‌گیری گفت اگه من بخوام جلوی اینو بگیرم باید نیروی انتظامی ببرم درش رو ببندم اینا خود نیروی انتظامی‌اند، عین این داستان در رابطه با میزان مطرحه، میزان وابسته به پرسنل قوه قضاییه مشهده، جایی که هر کس تخلفی بکنه باید برن اونجا حکمش رو صادر بکنن، خود اونا دارن تخلف می‌کنن، و از قانون عدول می‌کنن آیا بانک مرکزی حریف قوه قضاییة مشهد میشه؟».

با وجود به‌غارت رفتن اموال مردم تلویزیون رژیم تلاش می‌کند که ورشکستگی مؤسسات مالی را شایعه بخواند.

«در مورد این مؤسسه ثامن که طی این چند روز باعث دردسر شده یک مقدار اگر موافق هستید راجع به این صحبت بکنیم من سوالم به‌طور خاص از جنابعالی این هستش که ببینید یک شایعه‌یی به هر حال درست شد و واکنش مردم رو در پی داشت.» (گفتگوی ویژه خبری، شبکه 2تلویزیون رژیم 30خرداد 96)

اما این فریبکاریها را کسی به پشیزی نخرید و مالباختگان با قدرت فریاد می‌زنند مرگ بر دزد و حاکمان دزد رژیم ولایت فقیه، آنان خواستار بازگرداندن اموال و سپرده‌های خود هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddeae7a4-b438-4260-8a34-0b0297c214ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات