728 x 90

اجلاس جي 20,اخبار آلمان,اخبار اروپا,شبكه هاى تروريستى,

تأکید وزیر خارجه آلمان بر خشکاندن منابع مالی از تروریسم

-

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان
زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان
زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان گفت بحران بین کشور کوچک قطر و همسایگان عربش وقتی به بهترین صورت حل می‌شود که در سراسر این منطقه یک توافق برای جلوگیری از کمک مالی به تروریسم امضا شود.

زیگمار گابریل یک تور مسافرتی به کشورهای منطقه را انجام داد. جایی که 4کشور عرب روابط دیپلوماتیک و تجاری خود با قطر را قطع کرده‌اند. آنها می‌گویند قطر از گروه‌های بنیادگرای افراطی حمایت می‌کند.

گابریل به‌دنبال یک دیدار 2ساعته با عادل الجبیر به خبرنگاران گفت توافقی برای خاتمه دادن به هر گونه حمایت از سازمانهای تروریستی یا افراطی بهترین راه‌حل برای این بحران است...

با وجود فشار بر قطر، گابریل گفت او بعد از ملاقاتهایش این برداشت را ندارد که کشورهای عربی حاکمیت و استقلال قطر را زیر سؤال برده باشند.

وزیر خارجه آلمان که به ریاض سفر کرده است در یک نشست خبری مشترک با عادل الجبیر، همتای عربستانی خود، خواستار «گفت و گوی جدی» برای حل این بحران شد چرا که این بحران می‌تواند کل شبه جزیره‌ عرب را تضعیف کند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز در این کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد پاسخ قطر به‌درخواست‌های چهار کشور عربی «مثبت» باشد.

وزیر خارجه عربستان تصریح کرد پاسخ قطر «به دقت بررسی خواهد شد».

عربستان همراه با سه کشور امارات، بحرین و مصر از ماه گذشته روابط دیپلوماتیک و تجاری خود را با قطر قطع و این کشور را متهم کرده‌اند که از گروه‌های تروریستی حمایت مالی می‌کند.

این کشورها 13شرط مطرح کرده‌اند و از جمله خواستار قطع رابطه قطر با رژیم ایران، قطع حمایت مالی این کشور از گروه‌های بنیادگرا و تروریست و بسته شدن شبکه تلویزیونی الجزیره شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b5d6b21-eb6f-4b30-8f61-79e13e14ab9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات