728 x 90

آلودگی هوا,اخبار حوادث,بحران ريزگردها در خوزستان,بحرانهاى اجتماعى,بودجه,

پدیده گرد و غبار در ۲۲استان کشور

-

گسترش پدیده گرد وغبار در شهرهای ایران
گسترش پدیده گرد وغبار در شهرهای ایران
مدیر حکومتی مقابله با پدیده گرد و غبار در سازمان محیط‌زیست رژیم روز 15تیر 96 در مصاحبه با سایت حکومتی مشرق با فرافکنی معضل پدیده گرد و غبار را - که به گفته خودش 22استان ایران با آن درگیر هستند – ناشی از خارج از ایران دانست و گفت:
«10میلیون هکتار عرصه‌های تولید گرد و غبار در عربستان، ٧، ٥میلیون هکتار در عراق و ٣.٥ تا ٤هکتار در سوریه است. موضوع آمدن غبار از عراق، سوریه، ترکیه، افغانستان، عربستان و ترکمنستان به ایران تأیید شده است».

در حالی‌که افزایش ریزگردها، ارمغان شوم نظام ولایت‌فقیه برای مردم ایران است، این حاکمیت قرون‌وسطایی با فریب افکار عمومی همواره تلاش میکند وانمود نماید که پدیده ریزگردها مصیبتی است فرا منطقه‌یی که به رژیم تحمیل شده، و رژیم نقشی در پیدایش آن ندارد.

بیشتر بخوانید:
به هم خوردن تعادل زیست محیطی ایران نتیجه غارت منابع آبی‌ کشور توسط باندهای غارتگر آخوندی است، که حرث و نسل مردم میهن را به تاراج گذاشته‌اند

-خبرگزاری حکومتی ایسنا 19بهمن 95 تحت عنوان تنها راه‌کار مقابله با گرد و غبار، توقف طرح‌های انتقال آب است می‌نویسد: «معضل ریزگردها اکنون نه تنها خوزستان بلکه 22استان دیگر را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را برای این استانها ایجاد کرده است؛ در حال حاضر پدیده گرد و غبار تمام کشور را تهدید می‌کند ولی گرد و غبار در خوزستان قابل قیاس با این پدیده در سایر استانها نیست. به علت سدسازیهای پی‌درپی و انجام طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان، خاک استان رطوبت خود را از دست داده و دچار فرسایش شده است. از لحاظ علمی به‌راحتی می‌توان اثبات کرد که پدیده ریزگردها در خوزستان ارتباط تنگاتنگی با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و سایر رودخانه‌های استان خوزستان دارد. اجرای طرح‌های انتقال آب از کارون و سایر رودخانه‌های کارون پدیده گرد و غبار را نه تنها به‌شدت تشدید کرده است بلکه موجب بروز واکنش‌های دیگری نیز از سوی طبیعت شده است. با این طرح‌ها 22استان دیگر کشور را هم به علت وقوع پدیده گرد و غبار نابود کرده‌اند».

همین منبع در ادامه ضمن زیر ضرب بردن ترفند دجال گرانه رژیم آخوندی که مدعی است ریشه ریزگردها فرا منطقه‌یی است می‌نویسد: «باید زمانی که شاهد وقوع پدیده گرد و غبار ناشی از فعالیت‌های کانون خارجی هستیم، این پدیده را در مبدأء نیز شاهد باشیم اما در توفان گرد و خاک 8بهمن ماه اهواز در کدام قسمت عراق و کشورهای همسایه پدیده گرد و خاک وجود داشت؟».

- سایت حکومتی موسوم به هور نیوز 28بهمن تحت عنوان 350هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار در اهواز به‌نقل از معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در رژیم آخوندی می‌نویسد: «خوزستان یکی از استانهای پر آب در کشور است که 60درصد آب کشور از این استان عبور کرده و به خلیج‌فارس می‌رود. به‌دلیل سد‌هایی که بر روی کرخه و کارون ساخته شده 350هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار ایجاد و ریزگردها تاثیر خود را بر روی اهواز گذاشت. اولین تاثیر ریزگردها بر روی مقره‌های برق بود به‌طوریکه وزیر نیرو با حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد برای تعویض مقره‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c33d18aa-2b3d-4018-a342-cfaa8cab919d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات