728 x 90

اخبار اقتصادی,

نرخ مرغ در آستانه ۸هزار تومانی شدن

-

افزایش نرخ مرغ
افزایش نرخ مرغ
رسانه‌های حکومتی روز 14تیر 96 از افزایش 200تومانی نرخ مرغ در بازار خبر دادند و گفتند:
نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری 5هزار و 100تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7هزار تومان، توزیع در واحدهای صنفی 7هزار و 150و خرده فروشی 7هزار و 850تومان است.

یوسف خانی رئیس حکومتی اتحادیه پرنده و ماهی افزایش نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات آن در بازار را اینگونه توجیه کرد: «کاهش اعلام بار از طرف مرغداران، دلیل اصلی افزایش نرخ مرغ طی دو روز اخیر است».

گران شدن مرغ
گران شدن مرغ

 

 

بیشتر بخوانید:
خبرگزاری تسنیم وابسته به نیروی تروریستی قدس روز ۲۰خرداد ۹۶ گزارش کرد نرخ تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و برنج نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۱.۹درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 1درصد و گوشت مرغ ۰.۷درصد افزایش داشت.
در هفته مورد گزارش قیمت تخم‌مرغ معادل ۳.۷درصد افزایش یافـت و شانه‌ای 100000الی 120000ریال فروش رفت.

یادآوری می‌شود که بنا‌ به گفته خود رسانه‌های حکومتی اذعان به 8میلیون و 800هزار نفر از مردم ایران زیر خط فقرمطلق شده‌اند. بار سنگین گرانی روی دوش چه قشری از جامعه تحت ستم ایران است.

روزنامه حکومتی شهروند 21بهمن 95 آمده است که 11درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق هستند و 30درصد زیر خط فقر نسبی، معنای این دو شاخص اقتصادی به زبان ساده این است که افرادی که زیر خط فقر مطلق هستند، توانایی تأمین حداقل نیازهای اساسی خودشان را ندارند، به‌طور مشخص از 10سبد هزینه خانوار مثل خوراک و پوشاک و مسکن و تحصیل و بهداشت و درمان و غیره در هیچ‌کدام از این سبدها توان تأمین نیازهای اساسی خود را ندارند. گرسنگی و سوء تغذیه یکی از عوارض این نوع فقر هست و 11درصد جامعه 80میلیونی ایران هم یعنی 8میلیون و 800هزار نفر در چنین وضعیت فلاکت باری هستند که البته این حداقل آماری است که داده شده و سایر کارشناسان رژیم این آمار را تا 30درصد هم داده‌اند.

در مورد فقر نسبی، منظور کسانی هستند که درآمدشان از سطح هزینه‌های استاندارد پایین‌تر است، مثلاً اگر خط فقر 3 و نیم میلیون تومان باشد، طبعاً تمام کسانی که زیر این میزان درآمد دارند، زیر خط فقر محسوب می‌شوند، و این‌که گفته شده 30درصد جامعه ایران زیر خط فقر نسبی هستند، معنایش این است که 24میلیون نفر هم زیر خط فقر نسبی هستند، که البته این هم بسیار کمتر از واقعیت است، چون یک قلم جامعه کارگری ایران که رقمی نزدیک به 13میلیون نفر و با خانواده‌هایشان بیش از 40میلیون نفر هستند، تماماً حقوقشون زیر خط فقر است، که بالای 50درصد جمعیت ایران می‌شود، برخی کارشناسان رژیم، شمار افراد زیر خط فقر نسبی در ایران را بالای 80درصد و 90درصد هم اعلام کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/834653df-5ba2-46fc-b76b-d1894e3a8e28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات