728 x 90

بحران بى آبى,دریاچه ها و تالاب های ایران,

یک عضو مجلس رژیم: بحران دریاچه ارومیه معاش ۱۲میلیون انسان را به مخاطره انداخته است

-

وضعیت نابسامان دریاچه ارومیه
وضعیت نابسامان دریاچه ارومیه
حضرت پور عضو مجلس ارتجاع از ارومیه در مصاحبه با رسانه‌های حکومتی در روز 14تیر 96گفت: «آنچه که شما در آمار و ارقام روی میز خود از دریاچه ارومیه می‌بینید با آنچه که ساکنان اطراف بزرگترین کانون کویرزایی کشور در حال لمس و تنفس با همه وجود هستند؛ تفاوت دارد».

وی ضمن ابراز نگرانی از این‌که این بحران به یک بحران امنیتی برای رژیم تبدیل شود گفت: «امروز... افرادی که تنها مأمن و پناهگاه‌شان شبکه‌های اجتماعی است و توفان فریادشان تا آن سوی مرزهای جغرافیایی را در نوردیده- اینجا ایستاده‌ام تا خانه ملت را متوجه بحران بزرگی کنم که جان و مال بیش از ۱۲میلیون انسان را به مخاطره انداخته است».

این عضو مجلس ارتجاع اضافه کرد: «مسئولان مربوطه چگونه از تثبیت روند خشک شدن دریاچه ارومیه سخن می‌گویند در حالی که وسعت آن از دو‌هزار۵۱۷کیلومتر مربع در تیرماه سال ۹۵به دو هزار ۲۸۸کیلومتر مربع در تیرماه امسال رسیده است».
وی تأکید کرد: «چگونه از کنترل تبدیل آب و کاهش طبیعی ۷سانتی متری سطح آب دریاچه ارومیه در فصل گرما سخن گفته می‌شود در حالی که اکنون که فصل گرما در منطقه آغاز شده، سطح آب دریاچه ۲۰سانتی‌متر تبخیر را نشان می‌دهد. تردید نکنید در اواخر مردادماه با کاهش ۵۰سانتی‌متری سطح آب روبه‌رو خواهیم بود».

یکی از دردناکترین ثمرات حاکمیت چپاول و غارت ولایت‌فقیه در میهن اشغال شده تخریب و انهدام محیط‌‌‌‌‌‌‌‌زیست ایران می‌باشد چرا که هستی و حیات کنونی و آینده کشور را در معرض نابودی قرار داده است.

دریاچه ارومیه نگین آبی ۷۰۰میلیون ساله فلات ایران است. در حاکمیت نظام ولایت فقیه این روزها به پهنه‌ای پررنگ و شورآبه‌ای رو به احتضار بدل شده است و حیات خود و تمامی هم‌زیستان پیرامونش را یک جا به مرحله نیستی و نابودی می‌کشاند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f426e87f-9e76-41f1-8832-fb94b78afda3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات