728 x 90

اخبار اعتراضى,

تجمع اعتراضی کارگران رینگ سازی مشهد

-

تجمع اعتراضی کارگران رینگ سازی مشهد
تجمع اعتراضی کارگران رینگ سازی مشهد
بیش از 400کارگر شیفت صبح کارخانه رینگ سازی مشهد در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان امروز سه‌شنبه 13تیر 96 در محوطه کارخانه دست به تجمع زدند.

به گفته کارگران شرکت‌کننده در این تجمع ”علاوه بر تأخیر ۱۵روزه‌ای که اکنون در پرداخت دستمزد خردادماه آنها ایجاد شده است بابت کاهش یا توقف برخی مزایای مزدی دیگر از جمله حق افزایش تولید، بهره‌برداری و کمکهای غیرنقدی که در سال‌های گذشته به آنها پرداخت می‌شد، طلبکارند“.

کارگران شرکت‌کننده در این تجمع همچنین اعتراض خود را نسبت به شیوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارخانه ابراز کرده و گفتند ”در نتیجه اجرای طرح کنونی طبقه‌بندی مشاغل، درآمد نزدیک به ۱۲۰۰کارگر رسمی و قراردادی شاغل در این واحد صنعتی در حد حداقل‌های قانونی باقی مانده است“.
 
بیشتر بخوانید

تجمع اعتراضی کارگران رینگ سازی مشهد
کارگران کارخانه رینگ سازی مشهد روز یکشنبه 21 آذرماه 95 در اعتراض به معطل ماندن مطالبات صنفی‌شان،  در مقابل ساختمان مدیریت کارخانه تجمع کردند.
کارگران گفتند: نزدیک به هزار نفر هستیم که نسبت به رویه‌ای که مدیریت کارخانه در قبال پرداخت مطالباتمان در پیش گرفته است اعتراض داریم.
آنها افزودند: اجرای نادرست طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش قرار دادهای کار از یک‌سال به 45 روز و در برخی موارد یک ماه، اجبار کارگران برای کار اضافی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.
 
تجمع اعتراضی کارگران رینگ سازی مشهد
 بیش از 400تن از کارگران کارخانه رینگ سازی مشهد صبح روز دوشنبه دهم آبان 95، در مقابل دفتر شورای به‌اصطلاح اسلامی این کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
کارگران تجمع کننده نسبت به اجرای سلیقه‌یی طرح طبقه‌بندی مشاغل کارخانه رینگ سازی اعتراض کردند.
کارگران می‌گویند با وجود آن‌که در این واحد تولیدی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود اما در عمل همه کارگرانی که این‌جا کار می‌کنند به نسبت مساوی از مزایای این طرح برخودار نیستند.
به گفته آنها، یکسان‌سازی حقوق تا به‌حال در کارخانه رینگ سازی برای همه اعمال نشده و کارگرانی در این میان هستند که با بیش از 20سال کار به اندازه سوابق کاریشان حقوق دریافت نمی‌کنند.
در شرایطی که سرمایه‌های مردم ایران صرف جنگ‌افروزی در منطقه یا صرف دستگاههای امنیتی و نظامی شده و یا توسط سران رژیم غارت می‌شود؛ حقوق ناچیز کارگران و زحمتکشان پرداخت نمی‌شود. 90 درصد کارگران زیر خط فقر به‌سر می‌برند و 95درصد آنها به نیروی کار موقت که برده داری قرن بیست و یکم است، تبدیل شده‌اند.

در همین حال، دیگر اقشار محروم و زحمتکش در شهرهای مختلف در اعتراض به فقر و بیکاری و شرایط وخیم معیشتی خود و پرداخت نشدن حقوق‌شان هر روز دست به اعتراض می‌زنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af113aba-b6c1-4dbc-bc79-454cacc806a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات