728 x 90

بكارگيرى سلاح شيميايى,

تقویت پایگاههای هوایی و دریایی ارتش آمریکا در خاورمیانه

-

آمریکا پایگاههای هوایی و دریایی خود را در خاورمیانه تقویت می‌کند
آمریکا پایگاههای هوایی و دریایی خود را در خاورمیانه تقویت می‌کند
آمریکا پایگاههای هوایی و دریایی خود را در خاورمیانه تقویت می‌کند تا در بالاترین آمادگی برای بمباران احتمالی یک پایگاه هوایی رژیم سوریه باشد. واشینگتن پایگاه هوایی شعیرات در سوریه را مانیتور می‌کند چرا که ممکن است بار دیگر توسط رژیم اسد برای حمله شیمیایی مورد استفاده قرار بگیرد:
تلویزیون العربیه 11تیر 96:
آمریکا معتقد است رژیم سوریه بعد از تهدیدهای این کشور نسبت به بکار گیری مجدد سلاح شیمیایی، از انجام حملات شیمیایی عقب نشسته و این تهدیدات را جدی گرفته است.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا گفت، به نظر می‌رسد اسد به تهدیدهای آمریکا در رابطه با حمله شیمیایی پاسخ داده است زیرا  گامی در این رابطه برنداشته است.

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد بعد از دیدار با وزیر خارجه آمریکا در واشینگتن، تهدیدات آمریکا نسبت به رژیم اسد را جدی توصیف کرد.

آنتونیو گوترز:‌ من فکر می‌کنم که هشدارها جدی است و باید شنیده شود.

روسیه نیز تهدیدهای آمریکا را کوبیدن بر طبل جنگ دانست. لذا واشینگتن را از هر گونه اقدام یک جانبه در سوریه در قالب ضربه هوایی به فرودگاه شعیرات بر حذر داشت.

سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه تهدید کرد اگر آمریکا اقدامات پیشگیرانه علیه نظامیان اسد برای توقف حمله شیمیایی انجام دهد، روسیه به‌صورت مناسب پاسخ خواهد داد.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با همتای آلمانی خود ابراز امیدواری کرد آمریکا اطلاعات مخفی درباره طرح رژیم سوریه برای حمله شیمیایی را مورد استفاده قرار ندهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/741010d0-926e-4cdc-954a-18958584fbe8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات