728 x 90

اخبار كانادا,

دادگاه انتاریو کانادا جریمه یک میلیارد و ۷۰۰میلیون دلاری رژیم ایران به قربانیان تروریسم را تأیید کرد

-

دادگاه انتاریو کانادا
دادگاه انتاریو کانادا
نشنال پست کانادا 13تیر 96 گزارش داد: رد قاطع درخواست تجدیدنظر رژیم ایران توسط دادگاه کانادا پیروزی برای قربانیان تروریزم و حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر حمایت از تروریسم است.

دادگاه استیناف استان انتاریو در کانادا حکم دادگاه آمریکا علیه رژیم ایران برای پرداخت جریمه ۱.۷میلیارد دلاری به قربانیان آمریکایی تروریسم را تأیید کرد و مصونیت کشوری برای رژیم ایران را رد کرد. این دادگاه رژیم تهران را متهم کرد تلاش دارد تا ”قانون عدالت کانادا برای قربانیان تروریسم“ را از دور خارج کند.

قاضی سی ویلیام هوریگان C. William Hourigan در حکمی از جانب هئیتی از قضات نوشت ”حملات تروریستی رژیم ایران که حکم دادگاه آمریکا در رابطه با آنها می‌باشد، برای جامعه متمدن نفرت‌انگیز است“.

در این حکم آمده است ”هیچ تعرض و اشکالی در استفاده از شیوه‌های مسالمت‌آمیز برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد. برعکس دادن خسارت که ممکن است تاثیر پیشگیرانه‌یی داشته باشد یک واکنش حساب شده و قابل فهم در مقابل تروریسم دولتی بوده و تماماً با اخلاق حقوقی کانادا مطابقت دارد“..

در این پرونده غیرعادی لیست بالا بلندی از آمریکاییانی که قربانیان تروریسم رژیم ایران هستند درج شده است. این افراد در کانادا برای دریافت غرامت از رژیم ایران شکایت کرده‌اند.

بعضی از این قربانیان خودشان مجروح یا به‌گروگان‌ گرفته‌شده و یا مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و در مواردی نیز خانواده کسانی هستند که در حملات تروریستی به قتل رسیده‌اند. آنها رژیم ایران را به‌دلیل تسلیح، آموزش و تأمین مالی تروریستها مقصر دانسته و از آن شکایت کرده‌اند.

لیست قربانیان ناشی از حملات متفاوت تروریستی است:
حمله انتحاری به تفنگداران دریایی در بیروت در 1983توسط حزب‌الله که باعث کشته شدن 241نفر از نیروهای نظامی آمریکا گردید.

چهار حمله مجزا در لبنان شامل بمبگذاری در سفارت آمریکا در سال 1984توسط حزب‌الله با 14کشته.

گروگانگیریهای مختلف در لبنان توسط حزب‌الله در دهه 1980...

سه بمبگذاری در دهه 1990توسط سازمانهای تروریستی که توسط رژیم ایران حمایت و تأمین مالی می‌شدند که در خاک اسرائیل، عربستان و آرژانتین انجام گردیدند.

قبلتر، دادگاههای ایالات متحده در ارتباط با پرونده‌های حقوقی مختلفی خسارتهای چشم‌گیر مالی را برای این قربانیان تروریسم اعطا کرده‌اند که از جمله شامل در حدود ۱.۷میلیارد دلار خسارت است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f185132c-2889-4dbd-a867-7d7bed79f478"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات