728 x 90

بكارگيرى سلاح شيميايى,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,سوريه,شبه‌نظامی,اخبار خاورمیانه,

رژیم اسد ۲بار طی ۲۴ساعت غوطه شرقی را با گاز کلر بمباران کرد

-

رژیم اسد ۲بار طی ۲۴ساعت غوطه شرقی را با گاز کلر بمباران کرد
رژیم اسد ۲بار طی ۲۴ساعت غوطه شرقی را با گاز کلر بمباران کرد
برای دومین بار در کمتر از ۲۴ساعت رژیم اسد منطقه غوطه شرقی در سوریه را با گاز کلر مورد هدف قرار داد که منجر به‌حالات خفگی در بین شهروندان و رزمندگان اپوزیسیون سوریه گردید.

اورینت ۱۱تیر ۹۶با اعلام خبر فوق افزود نیروهای اسد صبح یک‌شنبه شهر زملکا در غوطه شرقی را با گاز کلر بمباران کردند که دهها مورد خفگی بر جای گذاشت.

در مورد دیگر نیروهای اسد عصر شنبه جبهه عین‌ترما در غوطه شرقی را با گاز کلر مورد تهاجم قرار دادند که منجر به مجروح شدن دهها تن از رزمندگان لشکر الرحمان گردید.

سخنگوی این لشکر به اورینت گفت این عمل انتقام خسارات و تلفاتی است که نیروهای اسد بعد از شکست در یورش به زملکا و عین‌ترما متحمل آن شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
هیومن رایتس واچ: رژیم سوریه در چهار حمله شیمیایی از گاز مخرب اعصاب استفاده کرده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس سه‌شنبه 12اردیبهشت 96با انتشار گزارش هیومن رایتس واچ پیرامون حملات شیمیایی رژیم اسد نوشت که هیومن رایتس واچ روز گذشته دوشنبه اعلام کرد ”نیروهای دولتی سوریه از ماه دسامبر ۲۰۱۶تا کنون در چهار حمله از جمله حمله خان‌شیخون که حدود ۱۰۰کشته به جا گذاشت، از موادی مشکوک به مواد مخرب اعصاب، استفاده کرده‌اند“.

این گزارش در ادامه درباره استفاده رژیم اسد از مواد شیمیایی می‌نویسد ”در خان شیخون ۹۲نفر از جمله ۳۰کودک توسط ساکنان و فعالان محلی به‌عنوان قربانیان سلاحهای شیمیایی مرگبار شناسایی شده‌اند و پرسنل درمانی گزارش داده‌اند که صدها نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند“.

هیومن رایتس واچ در ادامه گزارش خود درباره چگونگی استفاده رژیم اسد از این نوع سلاحها اضافه می‌کند ”رژیم سوریه از سه روش مختلف برای این حملات استفاده می‌کند که در روش اول پرتاب این تسلیحات توسط هواپیماهای جنگی است و در روش دوم با استفاده از هلیکوپترها است که این روش در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در روش سوم با تغییر شکل تسلیحات و شلیک آنها از سکوهای زمینی که حاوی گلوله‌های مملو از گاز کلر می‌باشد که مصداق جنایت علیه بشریت است“.

در همین حال کنت روث، مدیر اجرایی هیومن رایتس واچ در زمینه استفاده رژیم اسد از سلاحهای شیمیایی تأکید می‌کند که ”استفاده حکومت سوریه از مواد شیمیایی مخرب اعصاب، تشدید مرگبار کاربرد این تسلیحات و بخشی از یک الگوی کاملاً مشخص است. در شش ماه گذشته حکومت سوریه از هواپیماها، هلیکوپترها و نیروی زمینی برای پرتاب و شلیک تسلیحات حاوی گازهای کلر و سارین در دمشق، حما، ادلب و حلب استفاده کرده، که کاربرد گسترده و سازمان‌یافته از سلاحهای شیمیایی است“.

از سویی دیگر زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، روز دوشنبه خبر از آغاز فعالیت یک هیأت جدید سازمان ملل برای شناسایی افرادی که در سوریه اقدام به جنایت کرده‌اند داد که متشکل از یک قاضی سرشناس و یک حقوق‌دان بین‌المللی است.

فعالیت این هیأت که مقر آن در ژنو خواهد بود، در دسامبر ۲۰۱۶به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسیده است.

ادامه حملات شیمیایی رژیم جنایتکار اسد به مردم سوریه
هلیکوپترهای رژیم اسد شهر الهبیط در حومه جنوبی ادلب را با بشکه‌های حاوی گاز کلر مورد حمله قرار دادند.

محمد رشید، از فعالان سوری وابسته به اپوزیسیون، روز دوشنبه 14فروردین 96 در گفتگویی با خبرگزاری آناتولی گفت: ”هلیکوپترهای نظامی متعلق به ارتش اسد با استفاده از بمبهای بشکه‌یی حاوی گاز کلر به شهر الهبیط در حومه جنوبی ادلب حمله کردند و دست‌کم 20نفر در اثر استنشاق گاز کلر مصدوم شدند که به بیمارستانهای منطقه انتقال یافتند“.
وی در ادامه اضافه کرد: ”جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش اسد از بامداد تا الآن شهر الهبیط را حداقل 26بار مورد حمله قرار داده‌اند“.

گفتنی است که نیروهای رژیم اسد 5روز پیش نیز شهر لطمنه واقع در شمال حما را مورد هدف حمله با استفاده از گاز کلر قرار دادند و در نتیجه آن نیز 2نفر جان خود را از دست داده و 30تن دیگر تحت تاثیر این گاز قرار گرفته بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3be190c6-c478-4593-9905-673fca3b4396"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات