728 x 90

سفرهاى فضايى,

نمایشگاه بزرگ بین‌المللی هوا فضا در پاریس

-

توما پسکه فضانورد فرانسوی
توما پسکه فضانورد فرانسوی
نمایشگاه بزرگ بین‌المللی هوا فضای پاریس، یکی از مهمترین رویدادهای حوزه هوافضا است. پنجاه و دومین دوره این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۵ژوئن ۲۰۱۷ در بورژه در حومه پاریس برگزار می‌شود. در حاشیه این نمایشگاه توما پسکه، فضانورد فرانسوی که بتازگی از سفر شش ماهه‌اش از فضا بازگشته، توضیحاتی درباره سفرش به فضا می‌دهد.

نمایشگاه جهانی هوا فضا در حومه پاریس پذیرای شرکتهای صنعت هوافضا و عموم مردم است.

در ۵۲امین دوره این رویداد علاوه بر دست‌اندرکاران عمده و کلیدی حوزه هوافضا، مسئولان آژانس فضایی اروپا و سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا هم حضور داشتند و درباره همکاری در پروژه‌های فضایی مشترک سخن گفتند.

در نمایشگاه امسال گروه آریان موشک جدید آریان ۶ را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که مهندسانش روی ساخت پرتابگری کار می‌کنند که قابلیت استفاده مجدد داشته باشد و امیدوارند چنین پرتابگری در سال ۲۰۳۰ آماده باشد.

شرکت آویو ایتالیا هم قراردادی را برای پرتاب سه نسخه جدید موشک «وگا» VEGA و ابزاری برای قرار دادن ماهواره‌های کوچک در مدار امضا کرده است.

شرکت فضایی تالس آلنیا Thales Alenia این ایده را تبلیغ می‌کند که کشتی فضایی خودکار «استراتوبوس» ساخت این شرکت که در ارتفاع بسیار زیاد پرواز می‌کند، می‌تواند ابزار مکمل ماهواره‌ها باشد.

توما پسکه Thoma Peske در بازگشت از راهپیمایی فضایی به زمین مورد استقبال امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و عده زیادی از مردم قرار گرفت.

وی می‌گوید: «احساس خیلی خوبی دارم. بازگشت به زمین در ابتدا کمی سخت است. اما پس از گذشت چند ساعت می‌توانید دوباره خودتان را با وضعیت تطبیق بدهید. بدن انسان می‌تواند خودش را با زندگی در فضا تطبیق بدهد و بعد از بازگشت به زمین، دوباره خودش را با شرایط روی زمین وفق بدهد. فوق‌العاده است.

دلم برای شناور بودن در فضا تنگ شده. اما آنقدرها که هم به نظر می‌رسد ساده نیست. وقتی در فضا هستید مثل این است که قدرت فوق بشری دارید. در فضا شناور هستید و پرواز می‌کنید. می‌توانید اجسام سنگین را با نوک انگشتتان جابه‌جا کنید. اما وقتی به زمین برمی گردید، دیگر خبری از این قدرت فوق بشری نیست».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19452d9b-852d-4ace-aa79-4698f260bcc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات