728 x 90

سی.ان.ان: یک تبعه پاکستانی که با ایران ارتباط دارد در مورد توطئه ترور خنثی شده ترامپ متهم شده است

دادگستری آمریکا
دادگستری آمریکا

سی.ان.ان روز ۱۵مرداد در گزارشی نوشت: یک تبعه پاکستانی که با رژیم ایران ارتباط دارد در ارتباط با توطئه ترور خنثی شده بالقوه ترامپ متهم شده است.
سی.ان.ان نوشت: بر اساس کیفرخواستی که روز سه‌شنبه منتشر نشد، وزارت دادگستری یک مرد پاکستانی را که ادعا می‌کند با دولت ایران ارتباط دارد را به تلاش برای انجام ترورهای سیاسی متهم کرده است.
یک مقام آمریکایی در این باره گفت که بازرسان اف.بی.آی معتقدند که ترامپ و دیگر مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا اهداف مورد نظر این توطئه بوده‌اند.
آصف مرچنت (Asif Merchant)، ۴۶ساله، متهم است که به نیویورک سیتی سفر کرده و با یک مرد قاتل برای انجام ترور در اواخر ماه اوت یا اوایل سپتامبر، بر اساس اتهامات مطرح شده توسط دادستان فدرال در بروکلین، نیویورک، همکاری کرده است.
به‌گفته مقامات آمریکایی، اف.بی.آی معتقد است که توطئه مرچنت را قبل از هر حمله‌یی خنثی کرده است و در هفته‌های پس از دستگیری، او با بازرسان همکاری کرده است. به‌گفته مقامات، تهدیدهای شناخته شده رژیم ایران علیه ترامپ، اف.بی.آی را وادار کرد تا اطلاعات را در اختیار سرویس مخفی ایالات متحده قرار دهد که این امر حفاظت امنیتی رئیس‌جمهور سابق را افزایش داد.
به گفته مقامات امنیت ملی، توطئه‌یی که روز سه‌شنبه توسط دادستانهای آمریکا فاش شد، به فهرست رو به رشدی از برنامه‌های رژیم ایران برای کشتن ترامپ اضافه می‌کند.
دولت ایالات متحده بارها این نگرانی را مطرح کرده است که رژیم ایران ممکن است تلاش کند حمله پهپادی آمریکا در سال ۲۰۲۰ را که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی، با تلاش برای کشتن ترامپ یا مشاوران سابقش شد، تلافی کند.
دادستانهای ایالات متحده در گذشته افراد دیگری را به سوءقصدهای مشابه متهم کرده‌اند، از جمله اتهاماتی که در سال ۲۰۲۲ علیه یک ایرانی ۴۵ساله و یکی از اعضای سپاه پاسداران مطرح شد که گفته می‌شود سعی کرده است ۳۰۰۰۰۰دلار به فردی در ایالات متحده بپردازد تا جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق را بکشد. دادستانها ادعا می‌کنند که این توطئه احتمالاً در تلافی مرگ سلیمانی بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88805a7e-856d-4414-9692-710c8881cc80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات