728 x 90

عيد فطر,ماه مبارك رمضان,

مسأله ایرلند چالش اصلی مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا

-

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا
 در مذاکرات این هفته سران اتحادیه اروپا موضوع خروج انگلستان از این اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت. یکی از چالشهای جدی مسأله ایرلند است:
میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا 3تیر 96اعلام کرد مذاکرات در مورد خروج انگلستان از این اتحادیه تاکنون شفاف و روشن بوده است.

وی گفت: «می‌توان اذعان کرد که تصمیم قطعی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تنها روز جمعه به‌صورت رسمی درآمد، آنها تصمیم گرفتند بازار واحد اروپایی را ترک کنند، خصوصاً بازار مشترک گمرکی. این موضوع مشکلزا است. مشکلی که از این پس برای شهروندان انگلیسی نیز ایجاد خواهد شد. مشکل دیگر بحران کنترل مرزهاست خصوصاً مرز انگلستان و ایرلند که عضو اتحادیه است.»

وزیر خارجه جمهوری ایرلند هم از تصمیم‌گیری درست برای ایرلند و همسایه شمالی در چارچوب مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا سخن گفت. او تأکید کرد:‌ «باید در جزییات ماده به ماده مذکرات دقت کنیم چرا که باید یک راه‌حل منحصربه‌فرد بیابیم در درجه اول برای ایرلند شمالی و به‌رسمیت شناختن و احترام به توافق صلح ایرلند.

مشکل مقامهای انگلیسی در چارچوب مذاکرت این است که جمهوری ایرلند عضوی از اتحادیه اروپا است و ایرلندشمالی بخشی از بریتانیا که خروجش از اتحادیه اروپا قطعی شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccea183f-f038-4a0b-8bb0-5ad4204f3b6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات