728 x 90

اخبار خاورمیانه,

تعادل قوا در سوریه چگونه خواهد بود؟

-

مایکل والتز
مایکل والتز
آمریکا گزینه‌یی جز ساقط کردن هواپیمای جنگی رژیم سوریه نداشت. با شکست داعش هرنیرویی در سوریه دنبال تسلط بر بخش وسیعتری از این کشور است.

 

تلویزیون فاکس‌ نیوز 4تیر 96:‌ روسیه به آمریکا هشدار می‌دهد. آمریکا یک جت جنگنده را، بعد از این‌که دولت سوریه نیروهای تحت حمایت آمریکا را بمباران کرد، سرنگون ساخت. روسیه، که یکی از حامیان کلیدی رژیم اسد است گفت، از امروز هواپیماهای بدون سرنشین و جتهای جنگنده ما را زیر نظر خواهد گرفت...
- چه چیزی ما را مجبور کرد که یک جت رژیم سوریه را سرنگون کنیم؟

 

مایکل والتز، فرمانده سابق کلاه سبزها: ما انتخابی جز سرنگون کردن این جت سوری نداشتیم. ما نیروهای ویژه‌یی داریم که نیروهای محلی بر روی زمین را همراهی می‌کنند. نیروهایی که در حال جنگ با داعش در رقه هستند. همزمان، شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران هستند از قبیل حزب‌الله و سایر شبه‌نظامیان طرفدار رژیم اسد که به سختی تلاش می‌کنند مناطقی که داعش از آنجا بیرون می‌کشد را بگیرند. در حالیکه این نیروها برای وارد شدن به مناطقی که ما در آنجا نیرو داریم، فشار می‌آورند، رژیم سوریه نیز جتهایی را برای بمباران آنها می‌فرستد. ما هشدارهای زیادی دادیم و از روسها خواستیم که عقب بکشند و وقتی یک جت دیگر وارد شد و شروع به بمباران مناطقی کرد که آمریکاییها در آن بودند ما آن جت را سرنگون کردیم.

 

تلویزیون فاکس نیوز: اگر به نقشه نگاه کنید، آن خط آبی، رودخانه فرات است. مسکو گفته است هر چیزی در غرب این رودخانه، منطقه ممنوعه است. این، بیش از نیمی از سوریه است. دمشق در غرب این نقشه است و رقه درست در سمت راست این خط آبی قرار دارد. چرا مسکو نیاز دارد به این صورت واکنش نشان دهد؟
مایکل والتز: موضوع بر سر این است که بعد از سقوط داعش چه می‌شود و این همان بازی بزرگی است که میان ایران، روسیه، رژیم اسد و حالا هم آمریکا و هم‌پیمانان ما در جریان است زیرا منطقه‌یی که در نزدیکی مرز اردن و عراق است و آن خط آبی از آنجا عبور می‌کند، یکی از نفت خیز ترین مناطق سوریه است. هر کسی که آن منطقه را کنترل کند، منابع سوریه را کنترل می‌کند. انتظار می‌رود که داعش آخرین مقاومتش را در آنجا بکند. رژیم ایران این را می‌داند به همین دلیل شبه‌نظامیان خود و حزب‌الله رامی‌فرستد تا سعی کند آن منطقه را، قبل از ما بگیرند... اینجا جایی است که ما باید محکم بایستیم. فکر می‌کنم جنگ لفظی زیادی از سوی مسکو در پیش باشد اما ما نمی‌توانیم عقب‌نشینی کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac932953-6500-4277-87a8-3567fa1fcaaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات