728 x 90

اعتلاى مقاومت ايران,گردهماییهای مجاهدین,گردهمايي بزرگ ايرانيان,

همبستگی بین‌المللی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۱۰تیرماه ۱۳۹۶

-

گردهمایی بزرگ مقاومت در 10تیر 96 در پاریس
گردهمایی بزرگ مقاومت در 10تیر 96 در پاریس
پیامهای همبستگی نمایندگان پارلمان اروپا بئاتریس سرا از اسپانیا، مارک دسماکر از بلژیک، نماینده پارلمان ایتالیا آنتونیوپلاچیدو وپائولوکازاکا:
 

بئاتریس بسرا – نایب‌رئیس کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان اروپا از اسپانیا

وضعیت حقوق‌بشر در ایران وحشتناک است. (رژیم) ایران بالاترین آمار اعدام در جهان به نسبت جمعیت را دارد. مقامات ارشد این رژیم به نقشی که در قتل‌عام در سال‌های گذشته داشته‌اند شناخته می‌شوند. از جمله وزیر دادگستری فعلی، پورمحمدی که در کابینهٴ روحانی به‌اصطلاح مدره حضور دارد. این وزیر، عضو هیأت مرگ و مسئول اعدام بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ بوده که اکثر آنها از سازمان مجاهدین بودند.
از این‌رو، این رژیم طی چند دهه گذشته تغییری نکرده و ما به‌طور واقع تا زمانی که آخوندها در قدرت هستند هیچ امیدی به تغییر نداریم.
وضعیت زنان هم برای ما باعث نگرانی جدی است؛ چرا که با آنها به‌مثابه شهروندان درجه دوم برخورد می‌شود و بسیاری از مدافعان حقوق زنان امروز در زندان هستند.
به‌رغم این من بسیار خوشحالم که در داخل و خارج ایران یک اپوزیسیون قوی وجود دارد که خواستار تغییر رژیم است. ما از رهبر اپوزیسیون ایران خانم مریم رجوی و برنامه سیاسی ایشان برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنیم.
من قبلاً در گردهمایی سالانهٴ ایرانیان در پاریس شرکت کرده‌ام. گردهمایی بعدی شنبه اول ژوئیه است و امیدوارم که این، یک پیروزی بزرگ باشد. موفق باشید و به تلاش و پشتکارتان ادامه بدهید.

مارک دمسماکر - نمایندهٴ پارلمان اروپا از بلژیک

ما در پارلمان اروپا بسیار نگران وضعیت حقوق‌بشر در ایران هستیم. اطلاعات جدیدی به‌تازگی در مورد قتل‌عام سال ۱۹۸۸در ایران افشا شد که طی آن بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی که اغلب آنها از سازمان مجاهدین بودند اعدام شدند. کسانی که مسئول این وقایع بودند، باید به پای میز عدالت کشانده شوند. ولی آنچه ما در ایران می‌بینیم تقریباً برعکس آن است! همان اشخاصی که در جنایت سال ۱۹۸۸ دست داشتند، در حال حاضر مناصب کلیدی در حاکمیت دارند که شامل وزیر فعلی دادگستری در دولت به‌اصطلاح مدره روحانی هم می‌شود. رژیم ایران همچنین اصلی‌ترین عنصر ایجاد بحران در منطقه بوده و سیاست تحریک و صدور بنیادگرایی اسلامی و تروریسم را به‌پیش می‌برد.
من واقعاً باور دارم که تا زمانی که این رژیم بر سر کار است، ما هرگز شاهد صلح و ثبات در خاورمیانه نخواهیم بود و مردم ایران هم‌چنان تحت سرکوب و فشار باقی خواهند ماند. از این‌رو سیاست ما باید حمایت از مقاومت دموکراتیک ایران باشد. رهبر اپوزیسیون، خانم مریم رجوی در دسامبر گذشته این‌جا در بروکسل بود و بسیاری از ما به سخنرانی او برای یک ایران آزاد گوش کردیم.
می‌دانم که روز شنبه اول ژوئیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس برگزار خواهد شد و مایلم حمایت و همبستگی خودم را از این گردهمایی اعلام کنم.

پائولو کازاکا

به همهٴ خانواده بزرگ دوستان یک ایران آزاد سلام می‌کنم. ما به روز اول ژوئیه می‌رسیم که امسال روز برگزاری گردهمایی بزرگ خانوادهٴ مقاومت ایران است. تفاوت امسال این نیست که فقط یک سال دیگر گذشته است، بلکه موضوعات بسیاری رخ داده است. دوستان عزیز ما، دیگر گروگان رژیم ایران در به‌اصطلاح کمپ لیبرتی نیستند. از طرف دیگر ما هر چه بیشتر با افراد و جنبش‌هایی در سراسر جهان و به‌خصوص در جهان عرب مواجهیم که علیه تجاوزات و استبداد و حمایت رژیم ایران از تمامی انواع بی‌ثباتی، واکنش نشان می‌دهند. از این‌رو، دیگر در تلاش برای دفاع در برابر برچسب تروریستی نیستیم؛ بلکه دقیقاً بر عکس، این ما هستیم که به لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران به‌عنوان یک سازمان تروریستی فراخوان می‌دهیم؛ چرا که واقعاً یک سازمان تروریستی و سزاوار این لیست‌گذاری است. ما سیاستهای تجاوزکارانهٴ رژیم ایران را محکوم می‌کنیم؛ جنایاتی که (در داخل کشور) علیه حقوق‌بشر مردم ایران انجام می‌دهد، جنایات علیه محیط‌زیست و سلامتی ایرانیان و جنایات آن در کشورهای همسایه به‌خصوص در عراق، سوریه و یمن؛ (آنها در آنجا) همانند داعش جنایات وحشتناکی علیه بشریت مرتکب می‌شوند.
ما هر چه بیشتر به روزی نزدیک می‌شویم که بتوان در آن، جشن بزرگ را نه در پاریس، بلکه در تهران برگزار کنیم.

آنتونیو پلاچیدو - نمایندهٴ پارلمان ایتالیا از حزب چپ

از جانب خودم و بسیاری از دوستانم در گروهمان، همبستگی خودم را با تمام کسانی که در ایران برای آزادی و برای دموکراسی مبارزه می‌کنند اعلام می‌کنم؛ مبارزه‌یی که همواره با خشونت و با شدت سرکوب شده و در غرب طنین آن به‌گوش می‌رسد. بنابراین فکر می‌کنم که پیام پیوستن به گردهمایی که هر ساله برگزار می‌شود و امسال در اول ژوئیه (خواهد بود، ) بسیار مفید و مناسب است. زیرا این موضوعات و این حرکات در مرکز توجهات جهان قرار خواهد گرفت.
پر واضح است این گردهمایی که انتظار می‌رود با حضور گسترده شرکت کنندگان برگزار شود، حرکتی در جهت آزادی و دموکراسی است که از طرف شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی می‌شود؛ ارگانی که دربرگیرنده و هماهنگ‌کننده همهٴ گروه‌هایی است که برای آزادی و علیه دیکتاتوری و برای استقرار حقوق مدنی مبارزه می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c10dca86-fd0f-47aa-9fbd-6f43d093b1c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات