728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

تحریمها و شکسته شدن سکوت روحانی

-

روحانی سکوت بشکست
روحانی سکوت بشکست
حسن روحانی یک هفته بعد از تصویب تحریمهای سنا علیه رژیم در اثر فشارهای باند رقیب ناگزیر شد سکوت خود را در قبال این تحریمها بشکند:
«اگر اونها فکر کردند که می‌تونند ملت ایران را تحت فشار قرار بدهند، با لایحه جدید، با طرح جدید، با اقداماتشون در سنا، با اقداماتشون در کنگره، کاملاً دچار اشتباه محاسبه هستند. قبلیها اینا را تجربه کردند». (تلویزیون شبکه2 رژیم 31خرداد96)

آخوند روحانی در ادامه صحبتهایش در حالی که نظام آخوندی را «ملت ایران» می‌نامید به «میز مذاکره» گریز زد و با نشان‌دادن حسرت رژیم از پایان دوران مماشات اوباما با آخوندها گفت: «دولت‌های قبل آمریکا این تجربه‌ها را دارند و 40سال است آمریکا انواع توطئه‌ها را علیه نظام طراحی کرده است؛ البته دولت قبلی در آمریکا یک مقدار هوشیاری پیدا کرد و متوجه شد در برابر ملت ایران باید از زبان تکریم استفاده کند و فهمید باید به جای تهدیدها از میز مذاکره استفاده کند».

اشاره آخوند روحانی به «میز مذاکره» برای تحریمها در حالی است که پیش از این یکی از باندهای وابسته به خامنه‌ای خطاب به روحانی گفته بود «دانشجویان انقلابی از دولت می‌خواهند نسبت به ادامه برجام یا توقف آن اعلام نظر نموده و مشخص نماید خسارات وارده از این توافق بر کشور چگونه و با چه هزینه‌ای برطرف خواهد شد؟» (خبرگزاری حکومتی ایسنا 29خرداد)

یک مهره باند ولی‌فقیه در خبرگزاری سپاه پاسداران نوشته بود: «سکوت و رضایت به بدعهدی‌ها و نقض عهدهای آمریکا توسط دولت روحانی، واشینگتن را مطمئن کرده است که هر بلایی بر سر برجام بیاورد، برجام در ایران دست نخواهد خورد». (یاسرجبرائیلی معاون پژوهشی خبرگزاری حکومتی فارس، در 28خرداد96)

یک روزنامه باند ولی‌فقیه ارتجاع با حمله به آخوند روحانی درباره تحریمهای جدید امریکا، بن‌بست نظام را در مواجه با تحریمهای جدید به نمایش گذاشت و نوشت: «یک هفته پس از تصویب تحریم‌های بی‌سابقه سنا علیه نظام موسوم به تحریم‌های S722 حسن روحانی به آن واکنش نشان داد. او البته واکنشی نسبتاً آرام و ملایم به تصویب این تحریم‌ها نشان داد به‌گونه‌یی که اظهارات وی در واکنش به این مصوبه که نقض صریح برجام و یک بستر بزرگ برای اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه نظام است، بیشتر شبیه اظهارات متداول و شعارگونه رسمی است». (روزنامه حکومتی وطن امروز- 1 تیر 96 در مقاله یواش علیه ترامپ)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a019db2-c492-4dfb-94ba-d5e0824372a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات