728 x 90

اخبار آمريكا,اخبار آلمان,اخبار اروپا,اخبار تركيه,انفجار تروريستي,

آمریکا، آلمان و ترکیه حمله تروریستی به نمازگزاران در لندن را محکوم کردند

-

شهردار لندن حمله به نماز گرارا ن تروریستی بود
شهردار لندن حمله به نماز گرارا ن تروریستی بود
حمله روز گذشته به نمازگزاران در لندن که یک کشته و 10مجروح بر جای گذاشت با محکومیت بین‌المللی مواجه شد.

هتر نائورت، سخنگوی وزارت آمریکا حمله به نمازگزاران را محکوم کرد و گفت:‌ «ما با خانواده‌ها و جامعه‌ای که قربانیان از آن می‌آیند ابراز همدردی کرده و برای زخمی‌های واقعه، آرزوی بازگشت هرچه سریعتر به سلامتی داریم».

وزارت خارجه ترکیه نیز طی بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی بر تداوم همکاری و همبستگی کامل دولت و مردم ترکیه با کشور انگلستان در خصوص مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

دولت آلمان این سوءقصد را 'عملی از روی نفرت کور' خواند.

مایکل بارنیر، مذاکره‌ کننده‌ی ارشد اتحادیه اروپا با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

خاطرنشان می‌شود حمله با خودرو بامداد دوشنبه ۲۹خرداد 96 رخ داد و ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان، آن را «منزجرکننده» نامیده‌ است. پلیس انگلستان اعلام کرده بود که واقعه به‌عنوان یک «حمله تروریستی» در دست بررسی قرار دارد.

مهاجم، مردی ۴۸ساله است. او اندکی پس از واقعه بازداشت شد و پلیس لندن نیز می‌گوید به اتهام «اقدام مرتبط با تروریسم» و نیز ارتکاب قتل، تفهیم اتهام شده است.

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داده‌است که مرد مهاجم، «دارِن آزبورن» نام دارد و از اهالی شهر کاردیف، در ولز، است. بنابراین گزارش او، خودروی ون را هم در ولز اجاره کرده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، در حالی‌که انگلستان طی هفته‌های گذشته شاهد چندین حمله مرگبار از سوی مهاجمان افراطی بوده، حمله بامداد دوشنبه بعد تازه‌یی به وقایع داده‌است؛ به‌خصوص که هدف آن مسلمانان نمازگزار، آن‌هم در میانه ماه رمضان بود.

بنا‌ به گزارش آسوشیتدپرس، مرد مهاجم به مسلمانان، از همان تاکتیکی برای حمله استفاده کرده که مهاجمان افراطی اسلام‌گرا در میانه خرداد ماه بر پل لندن از آن استفاده کرده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3788ac00-d156-4ee0-a808-e6bb2b3708b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات