728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

آخوند جنتی: اگر مردم با فردی غیر از ولی بیعت کنند مشروعیت ندارد و نظر آنها معیار نیست!

-

آخوند احمد جنتی
آخوند احمد جنتی
آخوند احمد جنتی به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان آخوندی نسبت به حرفهای اخیر آخوند روحانی در رابطه با نقش مردم در نظام ولایت‌فقیه طی بیانیه‌یی رسمی به تاریخ 29خرداد 96 واکنش نشان داد.

رئیس خبرگان آخوندی در این بیانیه بر ناسازگار بودن حرفهای روحانی با مبانی دینی تأکید کرده است: «در روزهای اخیر مطالبی پیرامون «مشروعیت» و «مقبولیت» حکومت اسلامی و تصدی ولایت و حاکمیت مبتنی بر آراء مردم با استناد به کلمات امیرالمؤمنین (ع) در جامعه مطرح شد که با برخی مبانی دینی اعم از مبانی دینی اهل سنت و تشیّع که در فقه سیاسی اسلام مورد بحث قرار گرفته، متعارض و ناسازگار است. طرح این‌گونه مطالب هر چند تازگی ندارد و... ... .. همواره از سوی علمای بیدار پاسخ داده شده است».
آخوند جنتی سپس تأکید کرده است که همه مشروعیت نظام از ولایت خامنه‌ای است و مردم جایگاهی در این بین ندارند: «ولایت و امامت الهی به همه شوؤن آن اهم از تبیین و حفظ دین و هدایت مردم و زعامت سیاسی اجتماعی از احکام الهی است... . و متوقف بر خواست و نظر و رأی مردم نیست... . اگر مردم با فردی غیر از ولی بیعت کنند مشروعیت نمی‌یابد».

لازم به یادآوری است که آخوند روحانی در دیدار 26خرداد96 با جمعیتی تحت عنوان پزشکان در جنگ و دعوا با خامنه‌ای و باند وی گفته بود مبنای ولایت از دیدگاه حضرت علی نظر مردم بود و دموکراسی میراث این امام معصوم است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2882c751-3a7b-40f2-b994-021a578b37b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات