728 x 90

سوريه,

شبکه حقوق‌بشر سوریه: ۷۵مورد نقض توافق «کاهش تنش» در سوریه توسط رژیم اسد

-

۷۵مورد نقض توافق «کاهش تنش» در سوریه
۷۵مورد نقض توافق «کاهش تنش» در سوریه
شبکه حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد ۷۵مورد نقض توافق «کاهش تنش» که در نشست آستانه تصویب شده بود و منجر به مرگ ۱۰۸شهروند شده است را به ثبت رسانده است.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۲۸خرداد ۹۶ ضمن گزارش خبر فوق به‌نقل از بیانیه شبکه حقوق‌بشر افزود که ۹۱درصد این موارد به‌دست نیروهای رژیم اسد در تهاجم و دستگیری شهروندان صورت گرفته است.

یادآوری می‌شود در نشست آستانه که ۴ماه می‌ میلادی گذشته برگزار شد ترکیه و روسیه و ایران توافق کردند که «مناطق کاهش تنش» در سوریه تشکیل شود و نیروهایی برای حفظ امنیت در مناطق مشخصی در سوریه مستقر شوند.

بیشتر بخوانید:
استمرار نقض توافق کاهش تنش در سوریه و شرایط سخت انسانی در حومه شرقی حما

تلویزیون اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه پنجشنبه 28اردیبهشت 96 گزارش داد، بعد از گذشت 13روز از توافق کاهش تنش، نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان خارجی هم‌چنان شهرها و روستاهای حومه حما و حمص را با توپخانه سنگین و بشکه انفجاری مورد هدف قرار می‌دهند.

گزارشگر اورینت گفت: نیروهای رژیم اسد صبح چهارشنبه با خمپاره و مسلسل سنگین شهرهای تلبیسه، سعن، عیون حسین، غنطو و تلدو را در حومه شمالی حمص مورد تهاجم قرار دادند که منجر به آتش‌سوزی در زمینها و محصولات کشاورزی شد. در شهر تلدو 6کشاورز از جمله 3زن حین کار کشاورزی در نتیجه شلیکهای مسلسل سنگین مجروح شدند.

از سوی دیگر، مشکلات اهالی مناطق عقیرتات با بیش از 30هزار شهروند از اهالی منطقه و تعداد بسیاری از مهاجران رقه و حومه شرقی حلب با بیش از 20هزار نفر ادامه دارد و مواد غذایی در این مناطق بسیار کم شده، قیمتها بالا رفته است، وضعیت پزشکی و بهداشتی نیز بحرانی است، در نتیجه نبود مطلق بیشتر داروها (فشار خون، مرض قند، داروهای قلب) وضعیت هر روز بدتر می‌شود و به‌دلیل نبود مراکز پزشکی در منطقه بسیار از امراض مسری مثل حصبه در حال گسترش است.

یادآوری می‌شود این حوادث در شرایطی صورت می‌گیرد که کمتر از دو هفته قبل روسیه و ترکیه و ایران توافق کاهش تنش را در گفتگوهای آستانه امضا کردند تا در 4منطقه آزاد شده در سوریه آتش‌بس ایجاد شود. این مناطق شامل استان ادلب بود که تحت کنترل نیروهای رزمنده اپوزیسیون است و نیز شامل مناطقی از استانهای حما و حمص و لاذقیه و غوطه شرقی در حومه دمشق و قسمتهایی از استان درعا بود.


نقض مجدد توافق ”کاهش تنش“ در سوریه – استان حمص
خبرگزاری آناتولی سه‌شنبه 26اردیبهشت 96 گزارش داد جنگنده‌های رژیم اسد منطقه هولا در شمال استان حمص سوریه را که تحت محاصره این رژیم و تروریستهای حامی آن است، با بمب خلأ هدف قرار داده‌اند و در این حمله یک زن جان خود را از دست داده است.
این حملات در چهار نوبت صورت گرفته و در هر نوبت از 4بمب خلأ استفاده شده است. حملات منجر به کشته شدن یک زن و مجروحیت چندین تن دیگر از جمله چند کودک شده است.

همزمان با بمباران، این منطقه مورد حمله توپخانه‌ای رژیم اسد نیز واقع شده است و مناطق مسکونی وسیعی در محل بمباران آسیب فراوانی دیده‌اند.

نقض توافق ”کاهش تنش“ در سوریه – غوطه شرقی
اورینت گفت شبه‌نظامیان رژیم ایران و نیروهای اسد شهرکهای محمدیه و اشعری و زریقیه و بیت ‌نایم در غوطه شرقی را با بیش از 13موشک زمین به زمین مورد هدف قرار دادند که منجر به مجروح شدن تعدادی از شهروندان و ویرانی‌های گسترده در این مناطق شد.

نقض توافق ”کاهش تنش“ در سوریه – حما
شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی مستقر در شهر حلفایا با توپخانه سنگین زمینهای زراعی بین شهر اللطامنه و روستای زکات در حومه شمالی حما را توپ‌باران کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5049a105-76c5-4768-ae93-23af98f56bc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات