728 x 90

اخبار اروپا,

کمک اروپا به اقتصاد یونان

-

کمک مالی اتحادیه اروپا به یونان برای حل بدهی های این کشور
کمک مالی اتحادیه اروپا به یونان برای حل بدهی های این کشور
وزیران دارایی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ارگانهای مالی بین‌المللی تصمیم گرفتند 8میلیارد و 500میلیون یورو در اختیار یونان قرار دهند.
یورونیوز 26خرداد 96:
وام دهندگان اروپایی یونان بار دیگر در بروکسل برای حل بحران بدهیهای این کشور گردهم آمدند.

در این نشست مقامهای تاثیرگذار اروپایی از جمله وزرای دارایی فرانسه و آلمان و یونان و رئیس صندوق بین‌المللی پول، کریستین لاگارد شرکت داشتند. در ماههای اخیر بحث بر سر آزادسازی بخشی از کمکهای جدید به یونان هم‌چنان بدون پاسخ مانده بود.

وزیر دارایی فرانسه پیش از آغاز گفتگوها به خبرنگاران گفت «امیدوارم از این پس به‌جای یافتن راه‌حلهای کوتاه مدت به‌دنبال چشم‌اندازهای مثبت برای آینده یونان باشیم.»

صندوق بین‌المللی پول خواستار کاهش بدهیهای یونان در قبال کمکهای جدید به این کشور در راستای بهبود شرایط اقتصادی است. قدرتمندترین اقتصاد اروپا، آلمان با این موضوع مخالف است. وزیر اقتصاد و دارایی این کشور می‌گوید: «اغلب یونانیها خواستار توافقی جدید میان وام دهندگان و دولت هستند. به همین دلیل نباید با طرح پیشنهادات جدید زمان را کشت.»

برلین از صندوق بین‌المللی خواسته تا در پرداخت وامهای جدید به یونان سهم بیشتری تقبل کند.

اما رئیس گروه یورو درباره کسب توافق جدید می‌گوید: «آماده‌سازی یونان ارتباطی با مسائل سالهای گذشته ندارد. ما هم به این موضوع واقفیم. مرحله جدیدی آغاز خواهد شد و ناگزیر باید به اقتصاد یونان کمک و از آن حمایت کنیم تا این کشور بتواند سال آینده سربلند از بدهیها بیرون بیاید.»

یونان در ماه ژوییه آینده ناگزیر طبق توافقهای گذشته مجبور است ۷میلیارد یورو از بدهیها را پرداخت کند و برای اینکار وامهای جدیدی لازم است. نهایتاً توافق شد که 8میلیارد و 500میلیون رو کمک به یونان پرداخت شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9092f705-edd6-4c22-813d-dad0d18bb647"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات