728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,انزواى جهانى رژيم ايران,اخبار آمريكا,

استقبال سناتورهای ارشد هر دو حزب از تصویب لایحهٴ تحریم‌های جدید علیه رژیم و سپاه پاسداران

-

سنای آمریکا
سنای آمریکا
به‌دنبال تصویب لایحهٴ تحریم‌های جدید و دو حزبی سنای آمریکا علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و سپاه پاسداران با اکثریت قاطع 98رأی مثبت، سناتورهای ارشد هر دو حزب در موضع‌گیریهای خود، ضمن استقبال از این لایحه، بر لزوم حسابرسی از رژیم آخوندی به‌عنوان حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان تأکید کردند و تصویب لایحهٴ اس 722 را نشانی از فاصله‌گرفتن سیاست آمریکا از مماشات دوران اوباما دانستند.

لایحهٴ اس 722 که روز پنجشنبه تصویب شد، از 63حامی مشترک برخوردار است و در آن تحریم‌های جدیدی علیه رژیم در ارتباط با تروریسم، برنامه موشکی، نقض حقوق‌بشر و نقض تحریم تسلیحاتی در نظر گرفته شده است و بخش‌هایی از این لایحه به‌طور مشخص سپاه پاسداران را هدف قرار می‌دهد.

لایحه از جمله می‌گوید: «سپاه پاسداران و نه فقط نیروی قدس آن، مسئول اجرای برنامه بین‌المللی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران، اقدامات آن در حمایت از تروریسم بین‌المللی و برنامه موشک بالیستیکی است... به‌طور عام، از 90روز بعد از تصویب این قانون، رئیس‌جمهور باید تحریم‌هایی را... علیه سپاه پاسداران و افراد خارجی که مقام، مأمور یا وابسته به سپاه هستند، اعمال کند».

سناتور باب کورکر رئیس کمیتهٴ روابط خارجی سنا و مبتکر اصلی لایحهٴ اس 722، تصویب آن‌را پیام روشنی به (رژیم) ایران دانست که آمریکا در برابر رفتار بی‌ثبات‌کننده آن محکم خواهد ایستاد و کنگره در حفاظت از منافع ملی، نقش پیشتاز ایفا خواهد کرد.
در بیانیه باب کورکر خاطرنشان شده است: «(این لایحه)... تحریم‌های (رژیم) ایران را به‌خاطر توسعهٴ موشک بالیستیک، حمایت از تروریسم، انتقال تسلیحات متعارف و نقض حقوق‌بشر، گسترش می‌دهد».

سناتور بن کاردین رئیس دموکراتها در کمیتهٴ روابط خارجی نیز رأی یکپارچهٴ سنا را پیام روشنی به رژیم آخوندی دانست مبنی بر این‌که به‌خاطر اقدامات تجاوزکارانه‌اش، با «عواقب اقتصادی، دیپلوماتیک و مادی» مواجه خواهد شد.
وی افزود، خوشحالم که با رهبری سنا و همکارانم کار کردم تا بستهٴ قدرت‌مندی از تدابیر را به‌منظور حسابرسی از (رژیم) ایران... ، آماده کنیم.

در بیانیه بن کاردین آمده است: «قانون سال 2017 برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران» این اقدامات کلیدی را در برمی‌گیرد:
- تحریم‌های الزام‌آور موشک بالیستیک؛ به‌معنی اعمال تحریم‌های الزام‌آور بر افراد مرتبط با برنامه موشک بالیستیکی (رژیم) ایران و کسانی که با آنها داد و ستد می‌کنند.
- تحریم‌های تروریسم: اعمال تحریم‌های تروریسم بر سپاه پاسداران و مقامات، مأموران و وابستگان به سپاه.
- اجرای تحریم تسلیحاتی: از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد، دارایی‌های هر شخص یا نهادی را که درگیر فعالیت‌های مشخص مربوط به عرضه، فروش یا انتقال تسلیحات ممنوعه و مواد مرتبط به ایران است مسدود کند.

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیتهٴ قوای مسلح سنای آمریکا در بیانیه خود، گفت: «این لایحه، (رژیم) ایران را از طریق اعمال تحریم‌های جدید بر برنامه موشک بالستیک آن، اجرای تحریم‌های تروریستی بر سپاه پاسداران و اعمال تحریم‌هایی بر (کسانی که) در نقض حقوق‌بشر دست دارند و همچنین سخت‌تر کردن اجرای تحریم تسلیحاتی رژیم ایران، از آن حسابرسی خواهد کرد».
سناتور مک‌کین تأکید کرد: «(رژیم) ایران به‌عنوان حکومت شمارهٴ یک حامی تروریسم در جهان، به افزایش تلاش‌هایش برای بی‌ثبات‌کردن خاورمیانه... ، ادامه می‌دهد و منافع امنیت ما و متحدانمان را تضعیف می‌کند... زمان حسابرسی ایالات متحده و جامعه بین‌المللی از (رژیم) ایران، از خیلی وقت پیش گذشته است».

سناتور برجستهٴ دموکرات رابرت منندز که از نگارندگان لایحهٴ اس 722 برای تحریم رژیم آخوندی بوده ضمن استقبال از تصویب آن با 98رأی مثبت، گفت: این لایحه تأکید می‌کند که ایالات متحده از فعالیت‌های شنیع بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران در سراسر خاورمیانه چشم‌پوشی نخواهد کرد؛ از جمله حمایت آن از تروریسم و استمرار آزمایش موشکهای بالیستیک».

سناتور لیندزی گراهام کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری نیز تأکید کرد، روند معمول با (رژیم) ایران... تمام شد... از زمان امضای توافق اتمی، رفتار (رژیم) ایران نه تنها بهتر نشده، بلکه بدتر هم شده است. (این رژیم) هم‌چنان بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است... آنها به‌طور مستمر و به‌نحوی فاحش، محدودیت‌های ملل‌متحد بر برنامه موشکی خود را نقض کرده‌اند».
سناتور گراهام، اضافه کرد: «این تحریم‌های جدید موضع قوی از سوی کنگره و دولت ترامپ خواهد بود مبنی بر این‌که روند معمول با (رژیم) ایران دیگر تمام شد... از حمایت قاطع دو حزبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه (رژیم) ایران به‌خاطر رفتار نابودکننده آن در سراسر خاورمیانه، بسیار خوشوقتم».

سناتور مارکو روبیو از دیگر کاندیداهای پیشین ریاست‌جمهوری نیز، گفت: با این رأی قاطع دو حزبی برای اعمال تحریم‌های جدید، ما پیام قدرت‌مندی به رژیم حامی تروریسم ایران... فرستادیم که رفتار تجاوزکارانه و نقض‌های فاحش حقوق‌بشری آن، تحمل نخواهد شد.

وی تأکید کرد که مردم ایران شایستهٴ یک حکومت دموکراتیک منتخب هستند که به حقوق بنیادین بشر آنها احترام بگذارد، نرم‌های بین‌المللی را رعایت کند و سیاستهای خارجی و داخلی مسئولانه و سازنده‌یی را به پیش ببرد.

سناتور تام کاتن در بیانیه خود، تأکید کرد: «این رأی باید از خیلی وقت پیش صورت می‌گرفت و لذا خوشحالم که سرانجام رژیم ایران را به‌خاطر تجاوزات توسعه‌طلبانه‌اش مورد حسابرسی قرار می‌دهیم. اکنون جهان می‌داند که ما بی‌عملی پیشه نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد رژیم تهران با مصونیت در خاورمیانه ویرانی ایجاد کند. ما در کنار دوستانمان می‌ایستیم و با این تجاوزات مقابله می‌کنیم».

سناتور جان تون رئیس کمیتهٴ تجارت، علوم و حمل و نقل سنای آمریکا درباره تصویب لایحهٴ اس 722، گفت: «رفتار خصمانهٴ (رژیم) ایران تهدیدی برای امنیت ملی ماست... بارها و بارها، رژیم ایران اثبات کرده که نمی‌توان به آن اعتماد کرد؛ توافق ناقص اتمی دولت اوباما... بهانه‌یی برای عدم حسابرسی از (رژیم) ایران نیست. (این رژیم) هم‌چنان حکومت شمارهٴ یک حامی تروریسم جهانی و یک حامی اصلی رژیم بشار اسد در سوریه است. با اعمال تحریم‌های قوی جدید بر (رژیم) ایران به‌خاطر استمرار حمایت آن از تروریسم، انتقال تسلیحات ممنوعه و آزمایش موشک بالیستیک، این لایحه یک پیام قوی می‌فرستد که کشور ما علیه تجاوزگری (رژیم) ایران محکم ایستاده است».

همچنین سناتور گری پیترز طی سخنانی در اجلاس سنا، تصریح کرد: «مدت‌زمان بیش از اندازه‌یی است که حمایت حکومتی (رژیم) ایران از تروریسم و آزمایش‌های مکرر موشکی آن در سرپیچی از قطعنامه شورای امنیت، خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است... اکثریت مردم ایران خواهان ایفای نقش سازنده‌یی در جهان هستند و مشکل با حکومت (ایران) است... ما باید پیام روشنی را به این رژیم بفرستیم که اقداماتش غیرقابل‌قبول است».

سناتور کوری گاردنر در بیانیه خود درباره تصویب لایحهٴ تحریم‌های رژیم در سنای آمریکا، گفت: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات سیاست خارجی اوباما توافق اتمی با (رژیم) ایران بود... که باعث شد (این رژیم) فعالیت‌های شنیع خود را افزایش بدهد؛ از جمله آزمایش‌های موشک بالیستیک، حمایت از تروریسم و نقض حقوق‌بشر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f95cc6c2-88eb-429c-9ec0-fe2633571a26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات