728 x 90

اخبار يمن,اخبار خاورمیانه,

ماه مبارک رمضان در یمن

-

 -
-
در یمن شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی به جنایات خود ادامه می‌دهند. اما این جنایتها نتوانسته است شور و اشتیاق مردم برای جشن ماه رمضان را خاموش کند.

ماه مبارک رمضان به نیمه خود رسیده است و کودکان در روستاها و شهرهای یمن با روزهای آن شادی می‌کنند. آنها دسته‌دسته در خیابانها و کوچه‌های یمن راه می‌افتند و با کوبیدن به در خانه‌ها از صاحبان منازل درخواست شیرینی می‌کنند. درخانه‌ها به روی آنها باز می‌شود و به آنها پول یا شیرینی و تنقلات داده می‌شود.

یک خانم: این سنتی است که هرساله برگزار می‌شود. بچه‌ها به کوچه‌ها و محله‌ها می‌روند. آنها با لباسهای زیبای رنگی از خانه‌ای به خانه دیگر با شور و شادی می‌روند و آواز می‌خوانند و کیسه هایشان با شیرینی پر می‌شود. به در خانه‌ها می‌کوبند و درخواست شیرینی می‌کنند.

این مراسم در شهرهای مختلف یمن با هم تفاوت دارد. سازمانها و شرکتهای تجاری در یمن این مناسبت را با اشکال مختلفی برگزار می‌کنند و از کودکان و خانواده‌های آنها می‌خواهند که در این مراسم شرکت کنند.
هدایا را میان کودکان توزیع می‌کنند بدون این‌که آنها بخواهند در خانه‌ها را بکوبند و درخواست هدیه کنند.

یک خانم: وقتی که من کوچک بودم در روستا زندگی می‌کردم. کودکان از خانه‌ها شیرینی می‌گرفتند ولی امروز که در یک شرکت کار می‌کنم این شرکت علاوه بر این‌که از این میراث فرهنگی دفاع می‌کند حفاظت از محیط‌زیست را هم تبلیغ می‌کند.

در این مراسم کودکان در مسابقه‌هایی که ترتیب داده می‌شود هم شرکت می‌کنند.
 

ماه مبارک رمضان در یمن

ماه مبارک رمضان در یمن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/587ad890-12c6-4914-a424-bc3261769c44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات