728 x 90

اخبار ليبي,

سرنوشت سیف الاسلام پسر دیکتاتور معدوم لیبی در هاله‌یی از ابهام

-

سیف الاسلام قذافی
سیف الاسلام قذافی
تلویزیون فرانسه 24 می‌گوید سرنوشت سیف الاسلام پسر دیکتاتور معدوم لیبی در هاله‌یی از ابهام است و از سه سال پیش هیچ کس از وضعیت او خبر ندارد.

تلویزیون فرانسه 24 سه‌شنبه 23خرداد 96
خبری منتشر شده در مورد آزاد شدن پسر دیکتاتور سابق لیبی معمر قذافی بعد از این‌که به مدت 5سال در دست یک گروه مسلح زندانی بود.
این گروه کنترل شهرهای مختلف از جمله شهر زنتان را در دست دارد.
در سال 2015 سیف الاسلام قذافی به‌طور غیابی توسط دادگاهی در پایتخت لیبی یعنی طرابلس  به مرگ محکوم شد.

ولی بازداشت کنندگان او، از تحویل دادنش سرباز زده بودند، او همچنین تحت تعقیب دادگاه جنایی بین‌المللی به اتهام جنایات جنگی است.

معلوم شد گزارشهای پیشین در مورد آزادی سیف الاسلام قذافی صحت نداشته است حنان از هیومن رایتس واچ در ژنو به فرانسه 24می‌گوید:
آخرین باری که سیف الاسلام قذافی زنده توسط ناظران معتبر بین‌المللی دیده شده در ژوئن 2014 بوده است.

هیومن رایتس واچ یکی از آخرین سازمانهایی بود که با او شخصاً در ژانویه 2014 مصاحبه کرده بود، ولی از 3سال پیش تاکنون هیچ سندی از این‌که او کجاست در دست نبود، فکر می‌کنم همین باعث نگرانی بود.

اما حالا تنها اطلاعاتی که ما داریم توسط گروهی است که مسئول بازداشت او از 2011 بوده است. ما تاییدی توسط هیچ‌یک از سه دولتی که در لیبی مستقر هستند نداشته‌ایم. ما هیچ دلیل قابل رویتی که نشان بدهد او آزاد شده باشد نداریم.

سیف الاسلام قذافی کماکان به اتهام جنایت علیه بشریت تحت تعقیب دادگاه جنایی بین‌المللی است و این تعهد تمامی مقامات لیبی است که او را به دادگاه جنایی بین‌المللی تحویل دهند، این یک موضوع بسیار مهم است.

صرف اعلام این‌که سیف الاسلام ممکن است آزاد شده باشد ممکن است تنشهای بسیاری را وضعیت لرزان لیبی ایجاد کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/561fe22e-9527-42d7-930d-cb886bdd017c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات