728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

جدال در زمینه امضای سند ۲۰۳۰یونسکو میان باندهای رژیم

-

سند 2030 یونسکو
سند 2030 یونسکو
یک آخوند حکومتی از باند خامنه‌ای به نام فاضل لنکرانی، درباره امضای سند 2030توسط دولت آخوند روحانی گفت: قلمی که این سند را نوشته قلمِ کفر است.

کیهان خامنه‌ای نیز نوشت که بر اساس تعهدی که داده شده، وزیر فعلی آموزش و پرورش باید سند 2030اجرا کند و در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بازبینی صورت گیرد.

حسن روحانی با انتشار سندی بدون شرح در صفحه اینستاگرامش در مورد سند 2030، نشان داد که رو نوشت این سند در تاریخ 25شهریور سال 95، به امضای اسحاق جهانگیری، برای دفتر خامنه‌ای، رئیس قوه قضاییه و معاونت قوانین مجلس ارتجاع ارسال شده است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا در زیر تصویر این سند بدون ذکر نام «دفتر» خامنه‌ای نوشت: «(این سند) نشان می‌دهد علاوه بر دولت، مجلس و قوه ‌قضاییه نیز از جزئیات این سند با خبر بودند و مغایرتی در آن ندیده بودند».

انتشار این سند رو در روی ادعاهای خامنه‌ای، قضاییه و مجلس ارتجاع، بار دیگر به جنگ باندی دامن زد. «فتنه‌گر» و «نفوذی دشمن» از جمله حرفهایی است که به روحانی زده‌اند. در این میان خامنه‌ای در حمله به روحانی متوسل به مداحانش شد:
تلویزیون رژیم- 21 خرداد:
یک شاعر: سر بشکنید فتنه‌گر 2030وجود را رسوا کنید فتنه آل سعود را - خامنه ای: آفرین آفرین

همزمان مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی را برای حمله به روحانی و سند 2030 به صحنه فرستاد:
آخوند احمد سالک در بیانی متناقض ضمن اذعان به این‌که «این سند در شهریورماه سال گذشته امضا شده و ابلاغ شده و اصل‌هایی از آن برای اجرا رفته» با حمله به دولت روحانی اجرای چنین مواردی را «حرکاتی از سوی دشمن» توصیف کرد و افزود: «یکی از راههای دشمن این بود که از طریق تنظیم قراردادها به مبانی اصلی ما نفوذ کنند لذا ما می‌بینیم قراردادهایی مانند برخی قراردادهای اقتصادی، تجاری، انرژی کنترل موشکی، تجارت جهانی و غیره. در کشور بسته می‌شود و اما مسأله بستن قرارداد فرهنگی 2030 یک قراردادی است که با اجرای آن طی چند سال آینده دیگر سخنی از ارزش‌ها در کشور باقی نمی‌ماند و این همان حرکت نفوذی دشمن است».

آخوند علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس ارتجاع گفت: «ابعاد گوناگون سند 2030باید به‌صورت موشکافانه بررسی شود. سؤالی که مطرح هست این است که؛ آیا آموزش‌های نظامی بسیج در مدارس مصداق خشونت است و آیا ترویج فرهنگ شهادت مصداق خشونت است؟ اینها سؤالاتی هستند که باید به آنها پاسخ داده شود».

کیهان خامنه‌ای نیز با دور زدن تاریخ ابلاغ این سند در سال گذشته توپ را در زمین باند روحانی انداخته و نوشته است: «دولت تمام توان خود را بسیج کرده تا در یک جنگ روانی به جامعه القا کند سند 2030تعهدآور نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور حداقل در داخل کشور ابلاغ این سندرا با امضای خودش را که ثبت و ضبط و غیرقابل خدشه است نمی‌تواند انکار کند... اگر ادعای دولت مبنی بر ارائه تحفظ را بپذیریم، این تحفظ کلی بوده و مشخص نمی‌کند جمهوری اسلامی ایران با کدام بخش از سند 2030مخالف است، لذا تحفظ کلی از سوی کشوری پذیرفته نمی‌شود و آن کشور متعهد به تمامی سند دانسته می‌شود. چنان‌که شرط ایران در مورد کنوانسیون حقوق کودک در سال 1995نیز پذیرفته نشد و سازمان ملل اعلام کرد این کنوانسیون برای ایران لازم‌الاجرا است». (کیهان خامنه‌ای - یادداشت روز- 21خرداد)
 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ff6c6c3-9ed8-429e-a22e-c031a09e88ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات