728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

معرکه‌گیری بر سر سند ۲۰۳۰

-

 -
-
آخوند حسن روحانی روز 20خرداد 96 با انتشار سندی بدون شرح در صفحه اینستاگرامش در مورد سند 2030، نشان داد که رو نوشت این سند در تاریخ 25 شهریور سال 95، به امضای اسحاق جهانگیری، برای دفتر خامنه‌ای، رئیس قوه قضاییه و معاونت قوانین مجلس ارتجاع ارسال شده است.
خبرگزاری حکومتی ایسنا در زیر تصویر این سند بدون ذکر نام «دفتر» خامنه‌ای نوشت: «(این سند) نشان می‌دهد علاوه بر دولت، مجلس و قوه ‌قضاییه نیز از جزئیات این سند با خبر بودند و مغایرتی در آن ندیده بودند».

 
انتشار این سند رو در روی ادعاهای خامنه‌ای، قضاییه و مجلس ارتجاع، بار دیگر به جنگ باندی دامن زد. «فتنه‌گر» و «نفوذی دشمن» از جمله حرفهایی است که به روحانی زده‌اند. در این میان خامنه‌ای در حمله به روحانی متوسل به مداحانش شد و در جلسه شعرخوانی که در 20خرداد96 راه انداخته بود یک نفراین شعر را خواند:
«سر بشکنید فتنه‌گر 20 بي‌وجود را                        رسوا کنید فتنه آل سعود را
خامنه ای: آفرین آفرین» (شبکه خبر تلویزیون رژیم 21خرداد96)

همزمان مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی برای حمله به روحانی و سند 2030 به صحنه فرستاده شدند:
آخوند احمد سالک در بیانی متناقض ضمن اذعان به این‌که «این سند در شهروریوماه سال گذشته امضا شده و ابلاغ شده و اصل‌هایی از آن برای اجرا رفته» با حمله به دولت روحانی اجرای چنین مواردی را «حرکاتی از سوی دشمن» توصیف کرد و افزود: «یکی از راههای دشمن این بود که از طریق تنظیم قراردادها به مبانی اصلی ما نفوذ کنند لذا ما می‌بینیم قراردادهایی مانند برخی قراردادهای اقتصادی، تجاری، انرژی کنترل موشکی، تجارت جهانی و... در کشور بسته می‌شود و اما مسأله بستن قرارداد فرهنگی 2030 یک قراردادی است که با اجرای آن طی چند سال آینده دیگر سخنی از ارزش‌ها در کشور باقی نمی‌ماند و این همان حرکت نفوذی دشمن است». (خبرگزاری حکومتی فار، 20خرداد96)

آخوند علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس ارتجاع گفت: «ابعاد گوناگون سند 2030 باید به‌صورت موشکافانه بررسی شود. سؤالی که مطرح می‌شود این است که؛ آیا آموزش‌های نظامی بسیج در مدارس مصداق خشونت است و آیا ترویج فرهنگ شهادت مصداق خشونت است؟ اینها سؤالاتی هستند که باید به آنها پاسخ داده شود». (خبرگزاری حکومتی تسنیم، 20خرداد96)

کیهان خامنه‌ای نیز با دور زدن تاریخ ابلاغ این سند در سال گذشته، توپ را در زمین باند روحانی انداخته و نوشته است: «دولت تمام توان خود را بسیج کرده تا در یک جنگ روانی به جامعه القا کند سند 2030 تعهدآور نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور حداقل در داخل کشور ابلاغ این سند با امضای خودش را که ثبت و ضبط و غیرقابل خدشه است نمی‌تواند انکار کند... اگر ادعای دولت مبنی بر ارائه تحفظ را بپذیریم، این تحفظ کلی بوده و مشخص نمی‌کند جمهوری اسلامی ایران با کدام بخش از سند2030 مخالف است، لذا تحفظ کلی از سوی کشوری پذیرفته نمی‌شود و آن کشور متعهد به تمامی سند دانسته می‌شود. چنان‌که شرط ایران در مورد کنوانسیون حقوق کودک در سال 1995 نیز پذیرفته نشد و سازمان ملل اعلام کرد این کنوانسیون برای ایران لازم‌الاجرا است». (کیهان خامنه‌ای، یادداشت روز، 21خرداد96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b80dab36-8f2a-4ab2-a25d-ffaffab21906"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات